En gång var vi fullt överrens...

...Men det berodde på ett missförstånd.

Jag och Markka Stentätt kommer inte överrens, det bara är så. Idag trodde jag att vi var överrens om det här med träningen, att jag skulle börja träna på allvar. Dels för min fysiska hälsa, och dels för min psykiska hälsa. Träningen gör en ju mycket piggare, mer klartänkt och positivare. Och framförallt, det lugnar mina stackars hockey-nerver så här inför play-off. Det kom nämligen upp en ny tvångstanke i morse. Om jag börjar träna på allvar så vinner nämligen Flyers Stanley Cup.

Nu åter till Markka Stentätt. Jag trodde som sagt att vi var överrens om detta, och jag började själva träningen på förmiddagen. Men under dagen visade det sig förstås att det jag trodde att jag och Markka kommit överrens om bara var ett missförstånd. Markka var inte alls med på planerna om att börja träna. Hon är ju som jag tidigare berättat väldigt lat. Så just nu leder Markka. Jag kommer inte gå upp tidigt imorgon för att träna. Jag får försöka får ordning på Markka under dagen imorgon, och träna lite senare istället. För min tvångstanke måste följas! Stanley Cup står på spel.

Just nu väntar jag på att Montreal-New Jersey ska dra igång igen. Står 2-0 inför andra perioden. Rangers-Ottawa står 0-0, och Flyers ligger under med 0-1 mot NY Islanders. Det gör mig allt annat än glad. Kom igen nu! Heja Flyers, Canadiens och Ottawa!

HEJA! HEJA! HEJA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback