Ordning är för idioter...

...Genier behärskar även kaos!

Nu är (faktiskt) inte jag något geni, och därför har jag beslutat mig för att införa lite struktur, ordning och reda i mitt liv. Hädanefter ska jag planera in min tid bättre och se till att skolarbetet inte blir lidande. Varje dag ska bestå av minst 30 minuters träning (helst 1-2 timmar) samt pluggande så här inför den kommande studenten. Det är dags att sätta igång nu!

Min träning går bra, och Flyers har börjat vinna. Skönt att Kung Scoresberg är på G riktigt ordentligt nu! 2 mål och en assist i de två senaste matcherna (som båda slutat med vinst för Philly) och det ger därmed ett snitt på två poäng per match. Nu står det 2-2 i matcher mellan Philly och Sabres och Foppa ser ut att kunna ta ut skären och åka ordentligt. Man blir lite "nostaligisk" när man ser videoklippen med highlights på SVT:s hemsida. Gött!

Avs förlorade tyvärr nattens match, efter tre raka vinster. Stars har därmed chansen, men jag tror att Avs plockar hem detta nu. De behöver bara en vinst till, och den hoppas jag kommer imorgon. Det skulle passa mig bra att fira imorgon.

Ikväll visas Edmonton-Detroit, och den tänkte jag följa tillsammans med Murke och Lurke, tänkte jag. Fröken Murke vill nog studera sin blivande man lite närmare. Hennes krativitet blomstar nu under våren och resultatet ser ni nedan:

"Jag sitter här i min ensamhet
och tänker på en man så het
promenera längs stranden
pussas och hålla handen
för himlen har så vacker färg
för mig och Henrik Zetterberg"

Copyright: Murke.

Nu ska jag sätta igång och göra en lista för att strukturera upp mitt liv. För ja, jag är ingen idiot åtminstone, utan något mittemellan. Kanske helt vanlig? Fast lite charmigare, lite smartare, lite coolare, lite sötare och lite bättre då förstås. Så jag nöjer mig med att bara göra en lista över hur jag ska få ordning på mitt liv, det är lagom när man ligger mitt mellan geni och idiot.

HEJA TRE KRONOR!



Kommentarer
Postat av: Anonym

UNDERBAR dikt, om jag skeppar den vidare till Zäta-himself så dumpar han nog sin nuvarande illa kvickt ;)

2006-05-01 @ 17:52:12
Postat av: KB

JAG VILL OXÅ HA CITAT!!! :rövrofl:
tex. Wallin, wallin, min lilla pralin? ;D

2006-05-03 @ 23:22:12
Postat av: KB

oki va säjs som:

en man så stark å fin..
han är ett riktigt svin..
på isen åker alla in i sargen..
för han e en arg en..
hans namn e foppis
och han har en liten snoppis

2006-05-03 @ 23:34:23
Postat av: KB

en man med styrka och mod..
han är av färgestad blod..
när någon kör in honom i sargen..
blir han arg som vargen..
Wallin, wallin...
en äkta chokladpralin..

2006-05-03 @ 23:41:38
Postat av: KB

en man med list å styrka..
han e någon man kan dyrka...
kämpar som för sitt liv..
ja, han kör på som ett riktigt lokomotiv..
han ligger alltid på topp..
om han inte gör en flopp..
men han sliter med ben å märg..
för han e ju foppa forsberg...

2006-05-03 @ 23:51:04
Postat av: KB || förbättring ,.•*`•-»

Wallin, wallin...
en äkta chokladpralin..

en man med styrka och mod..
han är av färgestad blod..
när någon kör in honom i sargen..
blir han arg som vargen..

han har ett leende av guld..
det är nästan så man känner skuld..
hans ögon dom tindrar...
mot all smärta dom lidrar..

2006-05-04 @ 00:03:02
Postat av: KB

kom igen nu murre, publicera mina fina dikter ;D

reklam kolla min blogg!!! *s* ,.•*`•-»


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback