Det är bra att ha solglasögon på sig...

...För då ser man så ljust på världen när man tar av sig dem.

Idag ska Foppa operera högerfoten. Operationen kommer att ta ca tre timmar, och det är bara att hoppas det går bra.

Det har varit mycket skriverier nu de senaste dagarna efter beskedet om Foppas fotoperationer, om att han borde lägga av. Vad tycker jag om det? Ja... Jag vill så klart att han ska spela hockey länge till, som världens bästa. Men samtidigt förstår jag de som tycker att han ska lägga av. MEN! Det är helt hans eget beslut, och gällande de kommentarerna om att han redan har bevisat mer än tillräckligt o s v, så tror jag inte det är det han bryr sig om. Han vill fortsätta för att han själv vill, för att han älskar hockeyn, och för att han vill själv kunna bestämma när han ska lägga av. Jag tror inte han vill bli stoppad av skador, utan att lägga av med hockeyn ska vara hans eget beslut helt och hållet. Han har aldrig låtit skador hindra honom förrut, och han vill inte heller avsluta sin makalösa karriär med att göra det. 

Bara det att han gör den här operationen gör att han är värd all respekt och beundran! Det är synd att vissa inte förstår hur mycket han offrat för hockeyn, och hur beundransvärt det är. Tar man sen det tillsammans med allt han åstadkommit under sin hockeykarriär, så borde man förstå mig och andra som hyllar honom som en Gud. 

3.00 pm. Då ska foten opereras. När är det då, svensk tid? Tidigare hörde jag att operationen skulle vara 11.15, lokal tid, vilket borde innebära att man runt 22 tiden (svensk tid) borde kunna få höra nåt om hur operationen har gått. Om det nu var 11.15, den kan ju ha blivit flyttad, vem vet. Svenska medier har ju förstås inget reportage om detta. Typiskt!

Hästarna har börjat gå ute under natten nu, och i lördags fick de för första gången i år gå bort till hagarna hos Murke och äta gräs. Behöver det förtydligas att de är hundra procent lyckliga just nu?

Att se ljust på världen efter att ha använt solglasögon behövs just nu. Det är grymt mycket i skolan nu, och jag vet inte hur jag ska hinna med allt. Jag tänkte börja med att ta av mig solglasögonen, le lite och sätta igång med mina skolarbeten. För att orka det behövs det lite positiv energi och en ljus syn på världen!

Tjing Tjong.




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback