Favorit i repris...

"Jag måste ta tag i detta nu!"

Mellandagsrea nu, och jag ska, eller har, shoppa(t) följande:

- Stegräknare
- Boxningshandskar
- Kenzo Amor parfym
- Friis Company väska
- Hopprep
- Basplagg alá t-shirts, linnen och så vidare (om det är sjukt billigt, annars kanske jag låter bli och   istället lägger pengarna på något annat, t ex för att finansiera min "drog")
- Jeans med smala benslut
- Plattång

Vad jag INTE ska köpa:
Skor och underkläder. Det räcker nu! För flera år framöver. Och nej, inte ens om det är jättebilligt och jättefnt. Glöm, glöm, glöm!

Jag måste verkligen ta tag i detta nu, och börja träna. Jag vet hur mycket bättre jag mår  och hur roligt jag faktiskt tycker att det är när jag väl kommit igång och fått in rutinen! Jag ska börja gå/jogga två timmar minst fem dagar i veckan samt köra minst 3*30 minuters boxningspass i veckan.

Utöver det så ska det hädan efter vara slut på allt smaskande av alla dricka, godis och annat onyttigt. Nåja, inget totalslut, men åtminstone ska mängderna dras ner då jag inte vill dö på grund av chips. Inte speciellt roligt, liksom. Och dessutom har det ju ändå visat sig att chips faktiskt inte har någon inverlan på hur "mina" hockeylag spelar! (Årets lärdom?) I alla fall, med tanke på det så kan jag ju lika gärna sluta. Har jag tänkt i alla fall. Som sagt, jag måste ta tag i detta nu.

Något mer att ta tag i är pluggandet. På allvar verkligen. Jag hoppas läsa 30 poäng, och bli minst Godkänd i dem, nu under våren. Det kräver att jag ser till att anstränga mig och verkligen ta tag i det jag ska. Till att börja med ska jag ta tag i höstens kursers ännu ofärdiga (och ej påbörjade..suck) uppgifter och slutföra dem. Hemtenta, salstenta, seminarium, grupparbete med redovisning, artikelskrivande och skrivuppgift är det som ska göras. NU.

Det har ju varit jul också... Mycket trevligt. Mer om det i senare inlägg. Just nu nöjer jag mig med att sammanfatta det hela lite snabbt: Fröken Bitter = K Ä R L E K! My hero, my fucking heroine! Hennes julklapp var århundradets bästa. Hennes vänskap är... GULD! Att kalla henne Fröken Bitter kanske kan ses som lite elakt, men nej. Det är sjuhelvetes mycket kärlek bakom det namnet. Så det så. PUSS!

Men som sagt, mer om jul och Fröken Bitter och annat vid ett annat tillfälle! Nu, Dagens lista:

Dagens mums-mums: Nej, det är inte Foppa som tar den här platsen, tyvärr. Istället är det den sista chips-påsen som jag ska vräka i mig under kvällens gång när det vankas Junior-VM Sverige-Canada och sedan ev Jönssonligan och slutligen fantastiska Rome!
Dagens bästa: Nej, det är inte Foppa som tar den här platsen, faktiskt. Istället är det My Hero. Lilla J!
Dagens snyggaste: Nej, det är inte Foppa som tar den här platsen, den här gången. Istället är det jag i hans tröja. Allvarligt verkligen!

Nu har jag inte tid med detta nåt mer. Fortsatt God Jul för fan! Puss puss!

Nu blir det JVM! Heja heja!

Over and out





Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har oxå bestämt mig för att ta tag i träningen och allt som hör till det nu! Man mår så mycket bättre av det : ) Hoppas att vi lyckas! J-VM var bra idag, men surt att det blev förlust, Sverige var så mycket bättre!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback