Två bröllop och en begravning

Japp, ett bröllop avklarat. Det jag var på i Sundsvall så jag inte kunde vara med på redovisningen om offentlighetsprincipen. Bröllopet i Swedbank Arena när jag gifte mig med arenan och MODO gifte sig med tio-i-topplistan över största segrar i Elitserien.

Ett bröllop kvar. Det mellan Murke och Patsi. Jag har dock inte fått någon inbjudan ännu, men den kommer väl. Förhoppningsvis lagom till nästa redovisning ska vara. I alla fall har jag fått höra att Durke ska ta bröllopskorten. Trevligt!

Sen har vi då begravningen. Fredag den 15:e. 15 december. Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv varit på begravning, och jag vet inte vad jag ska förvänta mig. Min morfar somnade in den 1 december efter en lång tids sjukdom, och jag vet att det var det bästa för honom. Jag vet inte om jag mår så dåligt över det, eller om jag gör som med annat när jag mår dåligt och trycker undan det och hittar på andra saker att gnälla över. Skoskav till exempel, eller andra oviktiga saker. Kanske gör jag det, kanske inte. Och visste jag skulle jag ju så klart inte skriva det i bloggen heller.

Jag saknar morfar, för den han var innan sjukdomen. Grymt mycket. Men som sjuk var han helt annorlunda och kanske är det därför jag eventuellt tycker det är mindre tungt... Hela sjukdomstiden har varit en sorgeprocess kanske?

Jag vet inte om det verkar särskilt trevligt att ens skriva så, eller om man ens ska känna så? Men, detta är min blogg och hur jag känner. Och jag skriver och känner precis som jag vill. Tyvärr kanske man ska säga, vad vet jag.

Jag ska i alla fall köpa kläder till begravningen. Svarta byxor och någon tröja.  Jag vet att man enligt vett och etikett inte ska ha jeans, men hur är det med färger i övrigt då? Svart är väl kanske det vanligaste.

Dagens andra inlägg, det tar sig. Klockan är 01.15, med andra ord tar vi en kvällslista.

Kvällens lista:
Kvällens underbaraste: Fröken Darling (även kallad Mikaela). "men såhär är det: att prata om en kille är egentligen okej bara man inte namnger honom för namnger man honom har man släppt in han innanför muren & då är man på hal is. det är en av mina stora livsfilosofier ". Fröken Darling, legitimerad livsfilosof och charmör. Kärlek!
Kvällens leende: Fröken Bitter. Hahahaha! Det flinet. Ja, ler man så man till och med knuffar ner Peter Den Store från pallplatsen (eh.. skrivbordsbild) för ett tag så har man status. I den damen finns det många goda sidor. (Jajemän, jag har läst din kommentar, och jag kan knappast kalla det muta, snarare ett hot. Men tja, det funkar visst det också! Hoho!)
Kvällens lugnaste: Herr Durke. Nå, vad säger du Murke? Visst tycks han ha lugnat sig ikväll? Eller är det bara en taktik kanske? Man vet aldrig, så se upp imorgon!

Nu är det nog dags att sätta igång med städandet igen, det behövs verkligen.

R.I.P älskade Morfar!

Game Over

Kommentarer
Postat av: Linda

Först vill jag beklaga sorgen, det är inte lätt när någon så nära en går bort. Men kom ihåg att alla har sina egna sätt att sörja på, inget sätt är fel. Jag förstår även vad du menar att du har gift dig med Swedbank! Det är en helt otroligt mäktig arena och man blir så stolt över att det är MODO?s Arena och Foppa?s : ) Segern du fick se var något alldeles extra!

Postat av: Linda

Först vill jag beklaga sorgen, det är inte lätt när någon så nära en går bort. Men kom ihåg att alla har sina egna sätt att sörja på, inget sätt är fel. Jag förstår även vad du menar att du har gift dig med Swedbank! Det är en helt otroligt mäktig arena och man blir så stolt över att det är MODO?s Arena och Foppa?s : ) Segern du fick se var något alldeles extra!

2006-12-12 @ 10:29:12
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: mikaela

Lider med sorgen vännen.

& iövrigt, vad hemsk min svenska är! Skärpning, skärpning annars kommer vi aldrig kunna slåss i pressbåset på hockeymatcherna ;)
HÖRS PÅ MSN IKVÄLL I HOPE. Har smaskens nyheter ^^

2006-12-13 @ 11:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback