Värmland är svinkallt och jag är stekhet*


Fredagens begravning byttes mot promenerande, gråtande, nervositet och därefter kollosal lättnad när Ull frisknade till från sin kolik. Typiskt, hästen har inte varit sjuk på fyra år och så blir han det just den dagen. Men, huvudsaken är att han är frisk!

Veckan som kommer har tre huvuduppgifter som jag ska fixa: 1) Julstäda, 2) Julhandla, 3) Julfira. Just det. Viktigast av allt är att jula med Lurke, Murke och förhoppningsvis fler! Lurke kommer på onsdag, ÄNTLIGEN! Och jag hoppas hela underbara tjejgänget kan träffas nånting före eller efter julafton nu. Flera av dem har jag inte träffat under hela hösten, och nu är det dags! Längtan? Oh ja!

Dagens lista:
Dagens låt: If I Could Turn Back Time - Cher  Så sjukt bra. Det blir inte mycket bättre än så. U2-klass!
Dagens roligaste:  Familjen Karlsson-Persson i TV-serien Tre Kronor. Jo, jag VET att serien är gammal och inte alls så bra som jag tycker att den är. Men alltså, jag älskar den serien, nostalgi! Och Familjen Karlsson-Persson är humor på HÖG nivå. Mycket roligare än så blir det inte kl 13.25 en måndag ensam i soffan. Så är det bara.
Dagens kung: Peter Forsberg. Jo. Igen. Och nej, han har inte gjort nåt speciellt just idag kanske, men han är och förblir Kung. Dessutom är det inte rättvist att han ska ha hjärnskakning, den kunde jag ha tagit istället! Men, positivt gällande skridskon i alla fall.  Det går framåt!

Hm... Morgondagen då? Jo, jag ska gå upp tidigt, knalla till stallet och släppa ut mina små gangsters, därefter gå hem och städa, städa, städa. Tvätten, mitt rum och datarummet är prioritet ett.

Jag undrar vart buren är. Jag har svårt att tänka mig att jag slängt bort den. Vart ska nu Pichu och Rut bo?! Murke får ha dem i sängen, haha.

Nu har jag lyssnat på Cher i tre timmar. Det och chokladpudding är sjukt mysigt. Man blir på bra humör, och det trots den hiskeliga kyla som dragit in här. Man fryser ihjäl, på allvar verkligen!

MODO-Malmö imorgon. Tre nya, fräscha, härliga poäng ska inkasseras. Nu jagar vi förstaplatsen!

Peace, love and MODO!

Just det, på tal om det. Jag är sjukt sugen på popcorn, jag måste verkligen köpa det. Och så vill jag flytta till Norrland.

Gonatt!


* Och rubriken syftar inte på något annat än att jag har feber. Tyvärr. Ha!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vi vet att det bara finns en Kung och Peter Forsberg kommer alltid förbli det! Så är det bara : ) Tre nya härliga poäng skulle sitta fint idag, första platsen ska vi ta över snart! Jag vill med flytta till Norrland!

Postat av: sofia

vi MÅste ju bara träffas en gång nu, när både Sanna och Ingis är hemma!

2006-12-19 @ 17:54:31
URL: http://mylifethusfar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback