Dagens gästbloggare: Fröken Bitter

Jag antar att jag inte kan leva upp till Värmlands förväntningar, och helt ärligt talat så vet jag inte vad hon väntar sig när hon ger mig den stora äran att titta in och röra till lite i hennes blogg. Hon anar inte vilken makt hon ger mig, och även om hon har varnat mig för att skriva bittra saker om Floppa eller En annan del av Kö.. Örnsköldsvik (Modo hockey) så kanske jag inom kort kommer att håna och häckla dem mer än jag brukar på min egna blogg. Det faller inte inom min ram, att öppet slicka deras arslen och hittills har väl inte just det hänt heller. 

Egentligen är det helt slut i mitt ordförråd nu eftersom jag precis avslutat min egna blogg med att berätta för omvärlden att jag minsann också avskyr små och äckliga barn. Precis som en av mina närmaste vänner, ninjan, som är helt besatt av Zelda, svärd och turles. Och på tal om underliga saker att bli besatt av, så kan jag inte för allt i världen förstå varför man blir så fascinerad av en människa som Värmland har blivit. Det måste vara hälsoskadligt, inte minst för oss som finns i hennes närhet. Detta eviga tjat om den där föredettingen, och antagligen rinner väl bägaren över när jag nu tänker berätta min syn på Konungens* gästspel i Nashville.. Jag har egentligen ingen större koll, men jag måste bara få ställa frågan om nu laget skulle vinna Stanley cup, hur delaktig är han egentligen? Kommer det att kännas som på riktigt, när han under större delarna av säsongen spelat i ett annat lag halvskadad mest hela tiden?

För mig är det ett jäkla gissel, och det är inte i närheten av den äkthet som det faktiskt kunde ha blivit med det rätta laget. Nåja, det är väl bäst för mig att jag inte går in på sådant jag inte har någon humm om, och bara tanken på att Värmland kommer att halshugga mig och sedan dela mig på mitten gör hela den här situationen ännu mer olustig än vad den redan är. Jag får helt enkelt gå in på ett annat spår from här och frågan är bara vad det blir.. Kanske skulle jag ta och hissa och dissa lite, men det är så svårt när man inte har något mer att hissa eller dissa.

Så, antagligen borde jag komma med något nytt, nytänkande och påhittig som jag är..

Fröken Bitter om Värmland:

Om vi först ska tala om negativa saker med Värmland, så får jag väl berätta att det faktiskt är en jäkla skithåla, Arvika. Och just för tillfället finns det inte mycket mer att säga eftersom jag inte sett så mycket av stället. Men en hel del mer positiva saker finns att säga:

Arvika har...

... Jake Gyllenhal.
... Lammkött.
... Ett badhus.
... Willys och Lidl (det senare åtminstone, ett skitställe)

Jag kan väl inte direkt påstå att det här var nytänkande, men jag hoppas ni har överseende, tiden börjar att rinna iväg.

Och säkert en hel del annat också, jag orkar bara inte att tänka efter eftersom mina ögon just nu rensas från smågrus. Jag orkar inte mycket längre och måste i samma veva uttrycka min beundrann för Värmlands tjurskallighet. Nu återstår det väl bara att jag tackar för mig och önskar er en trevligt fortsatt dag!

Thank you and good night, på återseende.

/ Fröken Bitter


Kommentarer
Postat av: Linda

Nu ligger det bilder på bloggen från helgen : )

Postat av: Myran

*ASG* En annan del av Köping...

Helt klart den skönaste inledning i denna blogg...

2007-04-19 @ 23:20:30
Postat av: Lina

Hallå du gamle get! Vill ni komma och leka med mig i morgon? J åker bort på shotafton och jag får inte följa med :( Så vill ni komma hit så att jag kan supa ner dig? Jag vill inte vara ensam och bitter :P

2007-04-20 @ 23:25:19
URL: http://amorous.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback