Jag har lärt mig simma...

... men jag måste göra något åt att jag sjunker.

Det blev ett långt snack med Murke idag om min hjärna. Hur den tänker och hur den inte tänker. Mest tänker den för mycket, och det är ofta utgångspunkten till allt surr som blir ännu större där inne. Men idag började jag ta till mig saker, och det känns som jag börjar förstå även det logiska hon vill få fram. Tyvärr funkar det inte helt i praktiken än, så det måste jag jobba på. Men det är som sagt bara att kämpa på!

Nu, tjejsnack, massor av tjejsnack.

143768-1 

Snacks och snask
·Chips eller godis? Chips
·Absouta favoritgodiset? Varierar beroende på vad jag gör (hockey/film/fest/bara äter/annat) och med vem/vilka jag är
·Lösgodis eller påse? Lösgodis så klart. Jag vill bara ha det bästa.
·Lakrits, sött, salt eller syrligt? Lakrits och sött och syrligt. Ungefär som jag.
·Favoritsnackset? Hockey: Dillchips. Annat: Sourcream. Och det ska vara OLW.

Sömn
· Vad har du på dig när du sover? Trosor och linne, oftast.
· Hur sover du helst? (på sidan, ryggen etc) Spelar inte så stor roll, bara jag får sova är jag nöjd. Men helst på mage/sidan.
· Hur många kuddar har du i sängen? Två
· Kommer du ihåg vad du drömmer på nätterna? Att jag och Foppa diskuterar hans skostorlek och sånt.
· Har du drömt "sann-drömmar" någon gång? MODOs SM-guld, OS-guld, SC-vinster...Ja en massa sånt, annars inga sann-drömmar.

Film
· Senaste film du såg? Marie Antoinette, och den var för övrigt dötrist.
· Bästa film du sett? Kan inte välja en.
· Sämsta film du sett? Ingen aning
· Nämn en film du kan se 100 gånger om. The Pony Soldier är ett exempel
· Komedi, romantik, drama, skräck, action eller thriller. Vilken typ av film föredrar du? Komedi och action.

Morran hissar: Ullis är sötare än socker!

Morran dissar: Boken "Samhällsvetenskaparnas förutsättningar". Ja men visst, ni hör själva. SNARK!

***

Svar på frågan jag haft surrandes i skallen i ungefär ett halvår: Mytoman. Ja, jösses.

***

Nu blir medicin, sen duschen, sen sova. Imorgon ska jag upp tidigt och städa stallet, fika med Murke, plocka undan här hemma och sedan välkomna Fröken Bitter. Jag kommer få gå upp snortidigt.


image33 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback