MODO tog inte den snabbaste utan den bästa vägen

Och måndagen var helt ofattbart magnifik. SM-final! SM-final! SM-final! För guds skull, MODO-hjältarna ska spela FINAL!

Nåväl, lyckan över detta övergick i besvikelse, tårar och förtvivlan igår när jag upptäckte att även biljetterna till match fyra, och därmed andra hemmamatchen för MODO, hade släppts. Jag trodde att det endast var första (fredagens) hemmamatxh som skulle släppas, vilket resulterade i att jag istället för att sitta reda vvid ticnet kl 10.00 befann mig hos frisören.

Att gå från total lycka till enorm besvikelse när man sedan kommer hem efter en hård dags föreläsningar om vad-det-nu-var, och upptäcker att även tisdagens biljetter släppts och är slut är riktigt jobbigt och jag fick alla möjliga symtom. Ont i huvudet, magen, halsen och hjärtat.

Nu ligger hoppet, ja för det är ju det sista som överger oss MODO:iter, om att jag ska få se MODO spela final på följande:

* Att det blir en femte match.
* Att jag får tag på minst två biljetter (kanske fler?) när biljetterna släpps, det vill säga troligen onsdag morgon (det är det jag byggt planen på i alla fall).
* Att jag får tag på sista minuten-biljett upp till Sundsvall någon gång under onsdagen. Det vill säga samma dag.
* Att vi får tag på skjuts/buss tur och retur Övik och Fröken Bitter.
* Att jag skrapar ihop pengar till tågbiljett, ca 1000-1600 riksdaler, ca 500 till hockeybiljetterna, ca 300 kr i bensinpengar (minst).

Med hjälp av min ytterst begåvade mattehjärna räknar jag ut att detta blir 1800-2400 kr vilket jag då avrundar till 2000 kr i första hand. Redan nu förstår jag att detta innebär problem. Ännu lyckligare blir jag av det faktumet att det dessutom kommer bli svårt att få tag på biljetter. Oh, the future is so bright.

Men jaja, det måste ordna sig på något vis. Och även om jag verkligen, verkligen vill få se minst en final-match är det viktigaste så klart att detta år blir som 1979. Förutsättningarna är ju relativt goda för det. Inte bara för att MODO är ett lag med enbart kungar, utan också för att 1979 och 2007 hör ihop. Vi tar de två första siffrorna: 1 + 9 = 10. 10 * 2 (Ja, detta är ju andra SM-finalen för Herr Timmy) blir ju 20. Alltså har vi därmed en början till 2007. 7:an går ju automatiskt in så vi har alltså 20_7. Helt logiskt lägger man ju också ihop 1 + 9 (siffrorna längst ut) och vi får åter 10. Eftersom detta inte är MODOs första final så går ju 1:an automatiskt bort, och vi har alltså bara 0:an kvar och det blir med andra ord 2007. Med andra ord hänger dessa årtal ihop, och det är ju hur stort som helst!

Avs vann "måste-matchen" mot Calgary. Kanon! Men Nashville däremot är inne i en förlustsvit och Foppa fick åter gå av isen poänglös. Detta känns oerhört oroande och bådar inte gott inför slutspelet som börjar alldeles snart. Hjälp!

Nu är det inte länge kvar. SM-final! Heja MODO!



Kommentarer
Postat av: Linda

Jag kanske med ska upp till Ö-vik på en femte och avgörande match : ) Annars spar jag mig till en sjunde och avgörande!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback