När andra tappar modet, stiger Kung Forsberg i höjden

Canal plus sänder Nashville-San Jose inatt klockan 02.00. Efter att jag sett den matchen ska jag sova och sedan vakna upp till en ny, viktig hockeydag. Mitt liv är allttså på topp.

Kung Forsberg, The One And Only. Alltid lika trevliga nhl.com och Larry Wigge hade en underbart bra artikel om The King.
Se, läs och njut! Helt sant, helt underbart! Foppa är ett rovdjur av högsta rang i playoff-tider och han är en vinnare, och just denna egenskap är en av anledningarna som skiljer (och höjer) honom från många andra bra spelare. Det är en skillnad som skiljer kungar och Gudar åt.


image32 

Jag vet att jag tjatar om den mannen, jag vet det. Men låt mig göra det, för det är han värd. Gud Allsmäktig.

***

På måndag fyller världens bästa Timander 33 år, och alla vet då vad som skulle vara den geniala födelsedagspresenten.

***

Jag har mått betydligt bättre idag, i alla fall under eftermiddagen. Jag är stensäker på att det är hockeyn som är största anledningen till att jag blir bättre. De där pillrena däremot ger jag inte mycket för. Nu kan jag ju till och med få i mig dem utan några problem. Jag krossar dem, har i smulorna i en halv yoghurt, rör om och äter. Snabbt och enkelt. Så ska det väl inte vara med medicin? Jag ska gå på den här kuren i tio dagar, och jag tycker det känns helt okej. Alltså kan det inte vara någon bra medicin.

Vart håller Fröken Bitter hus? Vi måste planera hennes ankomst hit och jag måste få muntra/skrämma (?) upp henne med mitt psykopatiska brev.

Nu blir det Fråga Olle och sedan piller-knaprande. Ingen panodil har jag tagit idag heller. Gött mos!

image33 


Kommentarer
Postat av: Linda

Det gick inte så bra i natt : / Men Foppa och gänger kommer igen! och ikväll är det dags för våra MODO-grabbar igen! Känns som att en seger är ett MÅSTE mer eller mindre! Vi HEJAR ordentligt på grabbarna i vårt hjärtelag! HEJA HEJA MODO!

Postat av: 5:an

Hej hej, bra blogg! jag tror det skulle passa bättre med en annan bakrund ist för den blåa! Och så passa på å ge robert döme beröm för hans uppoffrande spel
många kallar honom diva, men jag har svårt å se han som en sådan
det har han
visat i slutspelet att han inte är!

2007-04-12 @ 14:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback