Jag kör tvärtom

Istället för att ta hjälp av mina studier i mitt jobb, tar jag istället hjälp av mitt jobb för att lyckas med mina studier.

Det har blivit en heldag med jobb idag. Skönt verkligen, var länge sen jag jobbade nu. Förutom seriefotbollen har jag ägnat dagen åt att skriva om Kanot-VM, rallycross EM-deltävling samt en avslöjande nyhet gällande P92:ornas landslagstrupp i fotboll. Mer om detta imorgon.

En av kurserna jag funderar på att läsa i vår, Grafisk design A - Dagspressredigering, kräver viss vana i redigerarprogrammet QuarkXpress. Detta är tidigare något som jag sett som ett stort problem då detta program kostar flera tiotusen att inhandla (och nej det är inget man ber sin kompis om att få), men enligt en arbetskamrat ska det inte vara så svårt att lära sig med lite vilja och mycket övning och med lite hjälp. Därför tänkte jag prata med min chef och höra om möjligheten finns att jag skulle kunna få lära mig detta program under hösten och vintern, för att sedan ha bra, grundläggande kunskaper i programmet när jag söker till kursen.

---

För övrigt har jag för en tid sedan hittat en helt makalöst bra blogg. Jag har ju en förmåga att falla för människor som kan hantera skriftspråket, har bra musiksmak och dessutom är ruggigt humoristiska (gärna med en skön ton av ironi/sjärlvironi), och om bara
den här mannen skriver så lite som ett enda litet positivt ord om Kung Forsberg eller MODO kommer jag ögonblickligen att inte bara höja honom till skyarna utan också låta honom sitta på trappstegen upp till Peter Forsbergs piedestal. Här skulle han då få sitta i sällskap med bland annat Bruce Springsteen, och jag antar att bara detta skulle vara skäl nog för att ge honom en liten vink om att Kung Forsberg är väl värd att få (minst) ett positivt ord i hans blogg.

Nåväl, detta är egentligen inget frieri, utan ett högst seriöst försök för att få upp ögonen på er så ni hittar denna magnifika blogg. Jag skrattar så jag tjuter, jag nickar och håller med så jag får nackspärr och jag njuter av språket och avundas träffsäkerheten han har i sin humor. Full pott vad gäller att plocka hem poäng!

---

Magnus Wernblom (äntligen hemma!) tyckte efter gårdagens internmatch att Kung Forsberg sett bra ut och att han inte hade sett ut att ha några problem med fötter eller händer. Att säga att jag svävar på små moln vore att underdriva.

Nu är det dags för sängen. Mitt försök att omvända dygnet fortsätter.

image277



Kommentarer
Postat av: Linda

Woho, äntligen är grabbarna på is! Men ingen Peter Forsberg presenterades i laget. Men än är det inte försent! Skönt att höra att han såg pigg ut under matchen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback