Nu blir det drag i Gaylord Entertainment Center

Då var det klart då. Nu slipper det surras hit och dit, och jag tror bara det kan vara skönt för The Big One.

Jag har aldrig haft Nashville som något av mina favoritlag, men de var dock ett av mina önskemål (tillsamamns med framförallt Ankorna) när jag önskade vart han eventuellt skulle gå nu. Detroit, och även Dallas kändes som rent vidriga alternativ. Inte en chans att han, Colorado-mannen, skulle spela där. På lite samma sätt kände jag också inför Vancouver. Ett eastern-lag kändes heller inte troligt från Flyers sida.

Nashville är dock ett av NHLs-topplag och därmed känns det som en bra klubb för honom att gå till. Traden var antagligen det bästa för Flyers del, det enda sätt de garanterat kunde få ut något för honom med tanke på Foppas ovilja att skriva på kontrakt inför nästa säsong eftersom han inte vill lova något förrän han vet hur det känns med foten (vilket jag tycker är ett bra beslut av honom).

Att bli bortttradad känns väl antagligen lite sådär för honom just nu. Lojal som han tycker han nog att det är riktigt jobbigt att lämna Flyers och lagkamraterna nu, och även på det privata planet att lämna sina polare. Dessutom, att värma upp och göra sig redo inför match och sedan få beslutet bara sådär. Det är nog lite blandade känslor just nu för honom.

Men han verkar ändå nöjd med att komma till just Nashville, och nu får han chansen till att vinna en tredje Stanley Cup, vilket är det viktiga. Kariya känns som ett givet val av kedjekamrat. Tredjelänk vet jag inte riktigt. I ärlighetens namn har jag ingen superkoll på Nashville (men vad fan, jag får plugga på!), men Sullivan är väl kanske någon som kan tänkas passa. Dessutom tror jag han är högerskytt dessutom, vilket skulle vara en klar fördel för Kung Forsberg. Detta ska nog bli bra. Tänk bara PP med Timmonen! Dessutom borde Predators ha några möten kvar mot Detroit och Foppa får alltså chansen att spöa Zäta och compani igen. Hurra! Haha!

Dagens lista:
Dagens "att-göra": Plugga, plugga, plugga. IGEN. Film-sönderanalyserandet ska göras och bli färdigt. Dessutom har jag en hemtenta jag måste sätta igång med. Som om inte det var nog har jag dessutom två andra kurser att ta hand om. På en fredag! Suck.
Dagens väckning: Min underbara lilla bror som kom inrusande och skrek: "Det är klart nu! Det är klart nu!" Jag: "Anaheim eller Nashville?" Min underbare lilla bror: "Vad tror du?" Jag: "Jag vet inte. Förlorade Flyers?" Min underbare lilla bror: "Ja. Nashville. Hej då, nu ska jag till skolan." Efter det somnade jag om, och drömde nog nåt om Foppa och rovdjur eller något sånt.
Dagens återbesök: Nu är Prickan här igen. Mysigt!

Imorgon blir det FBK-MODO. Äntligen! Då ska jag ägna dagen åt att bara ha roligt och strunta i allt skolarbete jag har att göra. Söndagen ska jag slappa och sedan jobba (hockeymatch igen, yes!) och sedan plugga. Måndag blir det plugg hela dagen, liksom tisdag-torsdag. Fredag är deadline för hemtentan. Gött, min vecka är planerad för varje timme, och det enda är plugg, plugg, plugg. Snark.

Jag ska börja plugga nu med en endaste gång.

För övrigt har jag kommit på ytterligare en anledning till varför jag avgudar den mannen så mycket. Han är den enda karln som gör som jag säger, tycker och tänker. HOHO!

Tjipp, tjipp!

Kommentarer
Postat av: Linda

Får hoppas att det blir en vinst snart och att han får göra sitt försa poäng för sin nya klubb. Det kommer nog bli bra det här! Synd att MODO inte lyckades vinna i lördags, men nya tag imorgon! Var iaf kul att träffa dig och Erika igen : )

Postat av: Pussy

Alltså, jag kommer bara inte över namnet; Gaylord center... huh.

2007-02-19 @ 18:56:55
Postat av: Morran

Linda: Ja, vi tyckte det var jättekul att träffa er igen! :) Och skönt med segern igen. Susse!!

Pussy: Hahhaha, ja, riktigt illa! :D

2007-02-21 @ 13:24:44
URL: http://remrem.blogg.se/morran/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback