Hmmm...

Jag kommer till Uppsala och upptäcker genast att jag hatar den staden. Svinkallt och snöigt. USCH! Men vad händer? Jo, jäkla Värmland är ännu kallare och ännu snöigare. Suck!

Nåja. Uppsala fick väl knappst chansen att visa upp sig från sin bästa sida eftersom vi mestadels pratade, festade och sov. Förrutom kylan och snön hade vi jätteroligt och det var skönt att träffa älskade lilla Lurke igen! Hennes kära syster var även hon lika underbar som alltid, och grannarna jag och Murke fått höra så mycket om var riktigt roliga de också. Trots deras ointresse för hockey.

Helgens värsta upplevelse enligt mig var MODOs förlust mot Malmö. Murkes värsta upplevelse var att hon tappade bort sin mössa som hon inhandlat för 39.50 spänn på Indiska. Det var enligt henne så pass illa att hon för några sekunder var tänkt att offra hela resan och stanna kvar i K-stad och leta efter den. Tur att jag fick henne på andra tankar.

Någon alldeles underbar liten person fick för övrigt VG på sin hemtenta. Grattis, grattis. Till mig själv.

Imorgon börjar B-kursen! Jag ska bjuda C på vad-som-helst-bara-det-får-henne-att-älska-mig. I tisdags, mitt i all tentaångest, släppte hon och Stockgolms-fjollan bomben: Cs bror känner The God. Jag fick andningssvårigheter och var i extas. Det räddade dessutom min tenta. Liksom, den mannen förgyller inte bara mitt liv med sitt glänsande, bedårande spel. Han lyckas göra så jag överlever mina tentor också! Men tja, han har ju räddat mycket för mig genom åren. Synd att jag och Murke inte kunde tacka honom i förmiddags när han anlände till Sverige.

Märks att klockan är mycket och att jag borde sova. Det är väldigt mycket skräp-tjafs nu, som inte ens är bra. Och jo, jag VET att man inte ska skriva om sånt, men nu blir det så. Jag måste få tiden att gå till 02-40 när Fotbollsfruar börjar.

Imorgon ska jag träffa Em! Yeah!

Helgens lista (jepp, det blir en sån variant istället den här gången):
Helgens citat: "Det här lakanet påminner mig om Ls trosor. Det är lika mycket tyg!" - Murke
Helgens uppenbarelse: Vad som såg ut som en dödligt hemsk och tråkig sån-där-typ-Morran-inte-alls-gillar-och-har-noll-gemensamt-med visade sig vara både snygg  söt, charmig (dock inte på ett överrumplande sätt. Den där Något Fint, Något Jättefint är bättre),och faktiskt den enda i Uppsala-gänget som man kunde diskutera åtminstone liiite hockey med. Gött!
Helgens konstaterande: Jag ÄR faktiskt lite bättre än Murke-Burk. Haha! I alla fall på att öppna flaskor. Tjolahopp!

Jag vet inte hur jag ska orka upp imorgon. Dels är jag trött, dels kommer jag vara ännu tröttare imorgon kl 06.00 när mobilen ringer. Trötthet kan man dock överleva. Men vad värre är: Kylan och snön. Jag orkar inte!

15 min kvar! Nu ska vi se hur det gick för Frank! Hoho!

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ingen rolig förlust ihelgen alls : / Men du verkar ha haft en bra helg iaf : ) Foppa är hemma! och med sin flickvän?! VA?! det ska ju vara du och jag vid hans sida! Katastrof!

2007-01-22 @ 09:46:19
Postat av: Linda

Var jag som skrev det där ovanför...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback