Snart slut

Nu är redovisningen om skillnader och olikheter mellan massmedierna i USA och Sverige avklarad. Nu har jag en vecka utan föreläsningar! Dock betyder det knappast vila. Istället blir det plugg för att skriva salstenta den 17:e januari. Jag har lovat mig själv att börja plugga redan nu resten av denna veckan och inte sätta igång först på måndag. Förutom tentan har jag också ett arbete om länsstryrelsen, offentlighetsövning, att ordna. Jag missade redovisningen efterom jag vat uppe och såg MODO spöa Timrå och därför får jag väl skriva ihop någon slags kortare uppsats istället. Det gör jag med glädje. Snart är kursen slut, och man kan ta igen sig lite innan vårkursen startar.

Imorgon måste jag skriva två artiklar om Tom Allandh och Martin Borgs samt kommentera lite andra artiklar. Förhoppningsvis gör det att jag jag få Godkänt i min fempoängskurs. Det tillsammans med godkända resultat på uppgifterna jag hittils kämpat med senaste tiden (hemtenta, seminarium, redovisning) och kommande (salstenta och rapport länsstyrelsen) gör att jag kommer få 25 fina högskolepoäng!

Min artikel om damhockeyn såg förresten bättre ut i tryck än vad jag tyckte i måndags natt när jag mailade in den i panik. Det känns skönt.

Idag hade jag väntat mig hockey, men det blev inget av. Istället blir det troligen jobb med hockey-skrivande på söndag. Mycket hockey i jobbet nu, kanon!

Vad som är värre är förlusterna för Flyers och Avs natten till idag. Jag sov dåligt, och inte blev det bättre av att nattens storm gjorde att tågen krånglade så det blev en riktigt jobbig dag med lång väntan och hemska bussturer istället.

Veckan som kommer inför tentan nu måste jag se till att sova ordentligt. Och då menar jag att sova minst lika mycket som andra människor, kanske 6-8 timmar. Inte 2.

Idag var sista gången med bästa-jänkaren-ever dessutom. Det känns riktigt tungt. Jag och Stockholms-fjollan ska besöka honom på hans kontor, annars kommer vi dö av abstinens.

Det mest vettiga jag gjort idag, efter att jag kom hem från universitetet, är att ha räknat ut att Hockeyguden levt i mer än en miljard sekunder. Det säger dels något om hur vettigt allt som har med honom på ett eller annat sätt är för mig, dels vad lite jag fått gjort sen jag kom hem. En gigantisk huvudvärk efter allt stressande, noll sömn och noll mat (nej, en klunk vatten är inte lunch!) gjorde att jag sov i flera timmar efter att jag tagit in hästarna.

Det mest intressanta idag är att muslimer begravs på (eller säger man i?) en egen del av kyrkogården. Det hade jag ingen aning om, men eftersom jag är en sucker för saker jag inte har någon aning om och dessutom är Nicke Nyfikens tvillingsjäl så måste jag så klart ta reda på mer om det där. Inte för att det känns väsentligt, men ändå. Förresten, jag kom på att det är mer intressant att Jesse James blev skjuten med en Colt 45, och att det har lett till att man kallar en kombination av en fyra och en femma i poker för Jesse James. DET ska jag nog läsa mer om.

Det är en riktigt seg bloggdag idag, för jag har ingen inspiration, därav flummet (men nu har jag ju tvingat mig själv att blogga dagligen, så vad fan). Någon med inspiration och kärlek är Fröken Bitter.
www.nogg.se/strindlundsokerkarleken Jag älskar den! Och jag ska fixa kärleken åt henne, det har jag lovat. Jag har redan ett offer på G. HOHO! Fast, jag måste prioritera mig själv i första hand, så är det ju. Min livsfilosofi har ju alltid varit att jag och Foppa kommer i första hand, bara vi klarar oss är det lugnt. Därför måste jag ju fixa kärleken åt mig själv först. Det har jag delvis redan gjort. Jag älskar min nya Friis Company- väska jag köpte häromdagen, samt ett par nya jeans. Materiell kärlek är så gott som likvärdig med annan kärlek. Dessutom har Hasse J förlängt sitt kontrakt med MODO. Det är äkta kärlek det! HELT UNDERBART! Och vadå, jag ska inte gnälla. Jag ska ju verkligen inte det. Faktiskt! Varför får jag alltid allt att låta så mycket värre än vad det är när det gäller mig?

Mr Tattoo är sjukt rolig, så är det ju bara. Idag hade han en monolog med sig själv om media-legendaren Silvio Berlusconis dotter. Även om det inte var tänkt så från hans sida blev det jäkligt roligt och jag tror jag skrattade konstant i tre timmar. Det är nog det jag ska se som största faran i mitt liv. Att skratta ihjäl mig.

Men vad fan, nu är kl 02.30 och jag som lovade mig själv att börja sova. Att sitta och skriva en blogg som dessutom inte alls är särskilt rolig att skriva för tillfället då jag inte är på blogghumör måste ju ses som en av de sämsta tänkbara saker att göra istället för att sova. Nä, jag ska gå och fixa mig och sen sova några timmar. Ska upp tidigt imorgon (trots att jag har hemstudier). Jag ska plugga till tentan, skriva artiklarna och kommentera 4 artiklar (så jag eveutuellt kan få Godkänt), rida, städa och betala räkningar. Det sistnämnda skulle ha gjorts för mer än en vecka sen. Givetvis.

Prickan sover. Jättesöt är hon, och stönigt envis. En hundvariant av mig!

Gällande Dagens lista kommer den imorgon, alltså lite senare under dagen. Jag orkar inte använda mig av fet stil nämligen och dessutom är jag både hungrig, trött och okoncentrerad. Men i alla fall skulle Foppa ha vunnit kategorin Dagens Hetaste (som även innebär Universums hetaste varje dag, nu, då, för alltid). Dock med lite kokurrens från heting-jänkaren, faktiskt! Ljumsken är i alla fall okej nu, och Gud spelar alltså imorgon. SKÖNT!

NU ska jag sova!

---

Spi dobre! Nashledanou!

Kommentarer
Postat av: Linda

Efter att ha läst din blogg så inser jag verkligen hur mycket tid skolan tog av ens liv egentligen : / Tragiskt enligt mig! Men härligt att du får ihop högskolepoäng : ) Jag beundrar dig för att du klarar av att plugga så mycket : ) Det skulle aldrig jag palla i dagsläget! Ny match ikväll, LHC hemma, tre poäng skulle sitta fint för våra grabbar och så ska Foppa vara tillbaka inatt : ) Det gillar vi : )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback