Eurovision song contest? Vem bryr sig? Det är ju semifinal idag

Egentligen är jag inte så fascinerad av det där musik-jippot, men patriot som jag är kommer jag ändå sitta och heja på The Ark. Dessutom räknar jag skarpt med att få en glass av Stockholmsfjollan som tack för att jag sitter och tittar åt henne under tiden som hon är på bröllop.

Jag har förstås ingen koll alls på bidragen, mer än det svenska, och jag har ingen aning om hur många bidrag som är med eller vad Sverige av "experterna" rankas sluta på för plats. Vinner de inte, är det totalt värelöst. Inget mer än guld räknas, så är det.

Nej, för mig är den stundade semifinalen mellan Tre Kronor och Canada betydligt mer spännande. The Ark hade visst skickat en hälsning till dem, det var fint gjort.


image71


Hur det går? Ja, att tippa resultat när det gäller lag man själv håller på är ingen bra idé. Jag tippar endast när lag jag inte bryr mig om spelar (och då vinner jag alltid. Tommy Salo spelade en gång hem 300 riksdaler till mig). Men att tippa matchresultat i matcher där det alltså gäller mer än liv och död för det bara otur med sig så därför tänker jag låta bli.

Det är något som är viktigt att komma ihåg, men som en del tycks glömma bort ibland. Sport är inte roligt. Sport är inget att skämta om. Sport handlar inte om liv och död, det är mer än så. Glöm aldrig det.

Nu är det inte länge kvar till matchen drar igång, och innan dess ska jag hinna duscha och snygga till mig. Det är ett måste när det är hockey.

***

För övrigt hatar jag Detroit ännu lite mer efter inatt. Jag gråter blod över det laget snart.

***

Morran hissar: Murke. Fast bara om hon kommer hit och för tur med sig under hockeyn. Annars kan hon räkna med att bli dissad imorgon.

Morran dissar: Fröken Bitter. Jag är ingen besserwisser. Lär dig! Dessutom, glöm inte att lära dig skillnaden mellan mer och fler också. Sötnos!

Nu blir det som sagt duschen. Man tittar inte på hockey och ser ut som en slusk, så är det bara.

Kommentarer
Postat av: Linda

Fy Fy Fy, ingen bra dag idag. Förlust i semin och nu även om man inte bryr sig så mycket om Eurovision så är det tråkigt att det går dåligt för Sverige!

Vi slår Ryssland imorgon, VM-BRONS!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback