Jag är beredd att medge att jag inte alltid har rätt...

... Men jag har aldrig fel.

Samuel Goldwyn - ingen misshandlar språket och logiken på ett så bedårande sätt som han.

Förresten: Varför har vänsterkolumnen med länkar, musik, böcker, filmer och arkiv trillat ner längst ner på sidan? Är det bara min dator som dummar sig eller hela bloggen? Japp, teknikens skräpdag verkligen.

Jag kom på att jag ville gnälla lite på
Henrik Lundqvist i Dagens Metro också, efter att han på frågan "Jagr eller Foppa?" valt Jagr.

VAD?! Visst, jag ska erkänna att jag aldrig varit överförtjust i Lunkan, och det kanske delvis beror på att han inte är MODO:it (men med alla gudar vi har som är MODO:iter är det väl mest bara bra). Kanske är gnället lite extra kryddat av just anledningen att han inte tillhör mina största favoriter (vad gäller utanför isen alltså. På isen är han en gigant). Men att ta Jagr före Foppa är för mig obegripligt.

Hans motivering är: "Jagr, han tar stort ansvar för det här laget". Jag skulle gissa på att hans svar har mycket med att göra att Stanley Cup-slutspelet är i full gång och att man under en säsong håller sig till "sina egna". Man håller sina egna lagkompisar om ryggen och anser dessa bättre än övriga. Det synsättet kan jag förstå, men jag undrar verkligen om Lunkan tar Jagr före Foppa egentligen?
 
Nåväl, jag VET att jag alltid vill att alla ska hålla med mig i mina bedårande åsikter men faktiskt så har jag rätt, igen. Kung Forsberg är en bättre hockeyspelare än Jagr och det är de flesta överrens om. Jagr är en målspruta och gigant, jo visst, men han saknar den magin som Forsberg har. The God är  starkare, smartare, tjurskalligare och kan dominera matcher med sin hockeyfantasi, gudomliga split vision och passningar (och för den delen också tacklingar) som Jagr inte ens kan drömma om. Forsberg tar ett större ansvar gällande defensiven och är alltid uppskattad av medspelare för sitt engagemang, vinnarinstinkt, gudomliga spel och ledaregenskaperna han besitter (som han precis som världens bästa Mattias Timander främst visar på isen).

Jag menar inte att Jagr inte skulle vara en toppspelare som tillhör NHLs bästa, men han är inte alls lika defensivt skicklig som Kung Forsberg (ett klart minus) och han är känd för att kunna sprida nästintill dålig inställning i sitt lag (enligt flera som spelat med honom). Det tycker jag är skäl nog till att inte höja honom högre än Forsberg. Och då har jag ändå tagit i åtanke det som brukar sänka Forsberg i mångas ögon: Hans höga frånvaro (skadebekymren). Jaja, nu har jag gnällt färdigt om det där. Jag får nog hålla med mina kära knasbollar. jag är nog lite bitter. Och nääää, det beror INTE på att Rangers huserar runt i Playoff istället för mina lag. Nej, nej, absolut inte.

***

Dags för en Hemmingsson igen!

image49 

Lika roligt som alltid.

Den här är endast för dig Murke!
- Hur många män krävs det för att öppna en öl?
- Inga. Den ska vara öppnad när hon kommer med den.

Morran hissar: Guldpucken till Svarten, så klart.

Morran dissar: Extrafrågan på tentan. Usch. FÅR man verkligen lägga in frågor sådär, som inte jag brytt mig om att träna på för att jag istället haft fullt upp med att diskutera kinamat med Stockholmsfjollan? För övrigt, så ser kinesmat inte ens gott ut. Och att äta med pinnar verkar för svårt för mig, trots min oerhörda kompetens. Illa!

Nu ska jag äta något och lyssna på Springsteen, U2 och Roxette. Mysigt!


image33 

Kommentarer
Postat av: Lina

Kinesmat är smaksens! Och pinnar är ganska lätt att hanterna, när man har lyckats komma på hur man gör :D

Postat av: Oraklet

Jag blir verkligen hjärndöd. Jag tänkte på dig när jag läste det där som Lunkan sa, och tycker han det, så tycker han det. PUNKT. Det är ditt största minus hos mig nu, din färgade och enögda blick... GUD! Skjut mig om du ska fortsätta stri om det där! Jävla DRET!

2007-05-05 @ 17:37:42
URL: http://strindlund.blogg.se
Postat av: Morran

Men hans åsikt var ju felaktig. ;) Min blick... Menar du att den är sjukt blå, eller mer åt det röd-vit-grönahållet? :)Haha

2007-05-06 @ 00:57:05
URL: http://remrem.blogg.se/morran/
Postat av: Linda

Jagr är den största divan som åker runt i ett par skridskor!

2007-05-06 @ 14:28:50
URL: http://persson86,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback