Tänka fritt är bra, men tänka rätt är bättre

Ja, jag vet att alla ska få ha sin egen åsikt, men jag tycker ändå det är bättre att ha rätt åsikt. Med andra ord borde alla tänka lite mer som mig, speciellt i den här frågan.

Mitt liv går mycket ut på att hylla, avguda, dyrka, kritiklöst beundra och älska The God himself: Peter Forsberg. Jag skulle nog kunna sträcka mig så långt till att kanske kalla detta för meningen med livet.

Nåväl, återigen ska det bli en ren hyllning till Hockeykungen. Jag vet att det är få personer mer än jag och
Linda och några till som uppskattar lång läsning om denne man, men ärligt talat kan jag tala om för Fröken Bitter och Stockholmsfjollan och övriga gnällare att jag ibland blir uttråkad när jag läser om huruvida ni ska testa på Zelda för att få en ny utmaning eller om tequila fungerar bra för att bedöva smärtan vid vaxning av benen. Därför får även ni stå ut.





När Peter Forsberg är frisk finns ingen som kan motsvara honom. Han är magisk och spelar i en helt annan liga. Ja, han är skadad ofta, men NEJ det beror inte på att han är klen. Det beror på hans uppoffrande (nästintill dumdristiga i vissa lägen) spelstil och att han blir så hårt uppassad av motståndarna. Många spelare och coacher har vittnat om att enda sättet att stoppa The Big One helt enkelt är genom att sätta kppar i hjulet genom att hantera honom med extra stor uppmärksamhet och mer eller mindre faktiskt gå in för att skada honom. När han då dessutom inte försöker förhindra detta genom en mindre uppoffrande spelstil är det inte så konstigt att han drabbas av skador mer än de flesta andra. Detta har absolut inget med klenhet att göra, utan snarare tvärtom eftersom han inte viker undan.

Han är, och förblir (aovsett hur det blir i höst, om han lägger skridskorna på hyllan eller fortsätter) nummer ett trots skadorna han dragits med och det är en stor bedrift i sig. Han är världens mest komplette spelare och av de flesta ansedd som världens bäste.Det är inte utan anledning som han alltid röstas fram som nummer ett i världen 8eller i alla fall topp tre). Skadorna är det som varit hans problem, men hans kärlek till sporten, extrema envishet, kämpaglöd och vinnarinstinkt har gjort att han fortsatt. Det är något jag beundrar oerhört mycket. Skulle han nu lägga av med hockeyn trots allt ser jag definitivt inte det som ett misslyckande på något vis.

Allt det här, hans uppoffrande spelstil, den enorma vinnarinstinkten, kärleken till sporten, kämpaglöden  och tjurskallighten gör honom ännu mer magisk. Han kan göra saker på isen som ingen annan kan, och han har inga svagheter. Hans slagskott brukar räknas som den enda svagheten, men det är då om man verkligen bestämmer sig för att hitta en svaghet. Han har en balans, teknik, fantasi och split-vision som gör att man gråter av lycka när man ser honom på isen.

Trots sina framgångar är han också oerhört ödmjuk vilket gör att han stiger ännu mer. Låten som spelas i videon ovan (Biggest & The Best - Clawfinger) passar perfekt till Kung Forsberg. Han skulle aldrig någonsin med ord stå för den låttexten, men däremot på isen. Det självförtroendet han har, de ögonen, de handlingarna! Han är helt... Sanslös!

Vad jag vill ha sagt är helt enkelt att Peter Forsberg är världens enda bästa hockeyspelare. Därmed sagt att exempelvis Joe Thornton, Jaromir Jagr, Henrik Zetterberg, Nicklas Lidström och så vidare inte är det. Okej?

image33


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag instämmer och håller med dig fullständigt om att Peter Forsberg är och förblir Världens Bästa Hockeyspelare. Ingen kommer någonsin att komma upp i hans kapacitet!

Postat av: Oraklet

Ni lever i en drömvärld..

2007-05-18 @ 13:50:06
URL: http://strindlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback