Silly Season - NHL

Det har varit riktigt dåligt med hockeysurrande här nu. Klockan är över ett, det vill säga perfekt för lite surr om NHL. Dock utan Kung Forsberg. Fram till dess att han bestämt sig, och offentliggjort sitt beslut, ska jag inte spekulera i vart han ska spela och heller inte monologera om hans magi på isen.

Egentligen borde jag rikta in mig på "mina" lag, men som den bittra dam jag är måste jag förstås framföra även åsikter om andra lag. Två 44:or, Pitkänen och Souray, till Oilers känns alldeles vanvettigt förjävligt. Ja, för mig då som inte har Oilers som favoritlag. Oilers har i dessa två gjort ett grymt kap, och slutspel är att förvänta sig. Jag kommer sakna Pitkänens fina defensiva kvalitéer alldeles förskräckligt mycket i Flyers (fast säsongen som gick var han inte mycket att se, dock...). Men, Flyers har ju även de haft en bra inledning på Silly Season!

I Timonen får vi en efterlängtad offensiv back som med all säkerhet lär bli delaktig i en hel del mål när han drar iväg slagskott från blå, och han är en utomordentlig playmaker som jag hoppas och tror kommer bli väldigt betydelsefull. Dessutom räknar jag med att Briere och Hartnell även de kommer tillföra massor. Förhoppningsvis i poäng, särskilt från Briere.


image165

Kimmo Timonen


Sedan finns ju Biron som kom i slutet av fjolsäsongen, och jag är lite osäker vad gäller honom. Ingen riktig toppmålvakt, men förhoppningsvis ska det blir bättre än tidigare. Denna säsongen kanske också supelovande Richards och Carter får spela skadefria och fortsätta gå från klarhet till klarhet så som de inledde sin rookiesäsong på.

Visst, det ser fortfarande inte tip-top ut, men jämförbart med fjolårets säsong så är det nästintill himmelriket. 

Att Svatos fortsätter i Avalanche gör en förstås mer än överlycklig. Att de sedan, vad jag förstått det som, verkar ha en bra bit kvar upp till lönetaket känns ännu trevligare. Scott Hannan ska nog bli ett riktigt bra tillskott vad gäller defensiven som var Avs stora porblem föregående säsong. Jag hoppas verkligen att han ska kunna lyfta upp det många pinnar! Ryan Smyth ska dessutom vår käre kapten Sakic själv ha varit med och dragit till sig. Bra, bra!

Skönt också att Crosby förlängt med Pingvinerna. Även om Pittsburgh inte är "mitt" lag är det alltid roligt med spelare som blir långvariga i samma klubb. Speciellt spelare som Crosby. Och nej Micke, Ovechkin är inte på något vis i samma klass som Crosby. Den dagen Ovechkin blir lika bra över hela banan som Sidney och lär sig passa och skapa de lägen Crosby kan göra i sömnen samt visar den mästerligheten Sidney presterar på små ytor, ja då kan vi börja diskutera vem av dem som är bäst. Men fram till dess håller jag Crosby flera puckar högre än ryssen. Crosby är att jämföra med The God. Att sedan The God har ett betydligt mer fysiskt spel, har en ännu mer gudabenådad split vision och förmåga att skapa lägen och levererra smörpass är en annan sak, men att jämföra dem går ju faktiskt. Det kan ju till och med jag tycka är okej. Men att jämföra Ovechkin med Kung Forsberg är ju enbart skrattretande.

---

Eh... Nu blev det visst en del om Peter Forsberg ändå. Vilken skräll!

---

Nåväl, kanske dags för läggdags. Tjing!

image144




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback