Vad ska man säga?

LYCKA!

Helt ofattbar lycka när MODO vann matchen igår efter att den gått till femte perioden. 17 sekunder in i femte perioden drar Enström på ett slagskott (på pass från förra matchens matchvinnare Hedman) och segern för MODO är ett faktum. Enström stor matchhjälte och den glädjen hela MODO visade när alla hoppade in i plexit och visade glädje och lagkänsla a´la TV-pucksvinst eller ännu mer: SM-guld. Förhoppningsvis var det ett litet smakprov på vad som ska komma längre fram i vår... Vad kallar man sånt? Kolossal lagkänsla? Team spirit! Bland det vackraste som finns! LYCKA!

Visst, visst, MODO slog inte ut Timrå och är inte klara för fortsatt slutspel tack vare vinsten igår (men har ni en 2-1 ledning och två raka hemma) men just den där glädjen de visade upp när de vann, DEN gör en så ofattbart lycklig och allt känns plötsligt så kalasbra att man inte vet vart man ska ta vägen.

I övrigt har jag kommit på att Carl Bildt går in på listan som önskeperson att intervjua, näst efter The God och övriga stora hockeyspelare. Herr Bildt kommer dock som nummer ett på listan av andra människor än magnifika hockeyspelare. Anledningen är helt enkelt att det är så.

Vinst inatt för Flyers (japp, hör och häpna) och Nashville. Heja, heja. Avs spelade ej.

Jag vet inte riktigt, men inatt hade jag en diskussion med mig själv om vad jag tror på. Ja, utöver Hockeyguden himself då förstås. Jag har blivit kallad hedning vid ett flertal tillfällen och jag tror inte det är en någon stor osanning direkt. Men framförallt har jag nog konstaterat att jag är alldeles för cynisk, analyserande, och ifrågasättande för att jag ska kunna tro blint och fast på vad folk säger till mig, eller vad som står i tjocka böcker. (Dessutom läser jag bara pocketböcker av chicklitt-natur, så de där tjocka böckerna lägger jag inte ens någon möda på). Jag vet att många kommer ifrågasätta detta nu, men jag tänker vara kontroversiell nog att även påstå att jag är alldeles för intelligent dessutom för att tro på något högre väsen och totalt underkasta mig sånt där. Det är hockeyguden då, men i det fallet är det ju snarare min intelligens och analyseringsförmåga som bäddat för att jag ska ha förmågan att förstå allt det där och därmed kunna tillhöra den fagra skaran av modo:iter som lever och lär enligt modoismen.

Jag är inget fan av feminima killar, det är nog allmänt känt. Men att The Ark är ruggigt bra, det kan jag skriva under på alla dagar i veckan. Måns däremot är enbart dålig. Heja Sebastian.

Sen hejar jag på dig Lurke. Jag lider med dig och jag lyssnar när du vill. Kram!

Grattis till Murke som i helgen lyckats med följande bedrifter (i ordning utefter hur stor bedriften är):
1. Ringa och VÄCKA mig nattetid. Seriöst, vem har någonsin tidigare lyckats med det?! Dessutom fick hon mig nästan att få en hjärtattack (fast det är hon i och för sig inte ensam om, så det var ingen bedrift) då hon skriker: "Nu har det hänt!!!" Jag, sömningt och skräckslaget: "Hu?! Vadå?!" Murke: "Råttorna har bitit av nätverkssladden!" Ja, jag har aldrig påstått att Murke är särskilt bright eller har sinne för vad man ska kalla för katastrof eller inte. I Murkes värld ÄR det en katastrof att råttorna bitit av sladden eller att hon tappar bort sin 39.50 kronors-mössa från indiska.
2 Fixa en blogg. Jodå, det är en bedrift för henne. Att hon dessutom lyckades skriva ett inlägg, få panik över att det var borta och sedan hitta det igen genom att trycka på bakåt-knappen är en ännu större bedrift. Applåder!
3. Fått en lägenhet. Ja, bara man lägger på charmen så går det. jag sa ju det, pucko. Grattis! 

Helgens lista:
Hegens dummaste (eller tja, vad man nu ska säga...): David.
Helgens snällaste: För en gångs skull kvalar nog faktiskt jag själv in på listan. Motivering: Jag är inte lika elak som jag var när jag var liten (enligt mig själv. Fast å andra sidan kanske det är min moral som ändrat sig... Sånt är svårt att veta, men ja ja. Det är jag som bestämmer!)
Helgens snyggaste: Jag är så tragisk att jag sätter mig själv, här också. Vem skulle jag annars välja?

Jag måste också beklaga mig lite grann över att jag har beställt kläder och nu konstaterat att jag kommer få leva på noll och ingenting resten av månaden. Till saken hör då också att jag köpt en jacka till Mike, som jag ska betala åt honom. 500 spänn, när inte jag har några pengar. Ja, ni ser ju att jag faktiskt har gjort mig förtjänt av att bli "helgens snällaste". Jo, för "helgens dummaste" är som sagt upptagen.

Nu ska jag plocka disk, och vara ännu mer snäll.

Tjipp tjipp!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ren lycka igår och det var nästa så att glädjetårarna kom när man såg grabbarnas glädje efter segermålet! Oj, så vackert : ) UNDERBART! Nu går vi för vinst imorgon och på onsdag med! HEJA MODO! och förresten; Måns är faktiskt bra : )

Postat av: Morran

Men Linda. Har du slagit dig?! Måns är inte alls bra ju! :D Han var bra på Idol-audition, men sen har det gått utför med pöjken. Haha!

Såklart! Onsdag blir det att fira ordentligt! Så MÅSTE det bli!!

2007-03-11 @ 19:52:21
URL: http://remrem.blogg.se/morran/
Postat av: Linda

Haha...jag kan inte minnas att jag slagit mig ; ) Men vilken charm Måns har, det är därför han är så bra! Men The Ark är grymma med : ) Likaså Andreas Johnson! Ikväll smäller det! Spännande : )

2007-03-12 @ 13:34:01
URL: http://persson86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback