Det värsta med varma, soliga dagar

När alla andra jublar över solen och värmen får jag som hästägare och egen hötagare istället sucka bittert och sedan knalla ut och ta in hö i hundra graders värme.

Att ta hö är en enormt hemsk syssla. För det första är det tungt och slitigt, och hö kliar enormt, både i kroppen och i munnen och man hostar nonstop. Dessutom är det inte att drömma om att vila lite. Är det fint väder ska höet in och man får stressa för att hinna innan det börjar spöregna. Sedan är det det värsta av allt; getingarna. Dessa gör ingen besviken. Större lojalitet får man leta efter. År in och år ut finns de uppe på höskullen och vaktar och är beredda att gå till anfall mot mig när som helst. Min getingfobi är enorm och jag har ångestkänslor in för det där hela vinterna faktiskt. Sedan när höet väl ska tas in är jag ett nervvrak.

Så tack, tack, tack att vi ska köpa hö i år!

Denna sommaren räckte det med en liten eftermiddags-hökörning igår och jag slapp dessutom den värsta värmen. Istället fick jag göra som alla andra när solen skiner, nämligen ligga och sola, läsa Cosmo (gamla nummer eftersom denna håla inte har en vettig kiosk att köpa nya SOLO i, suck) och svepa i mig jordgubbsmilkshake.

---

Lika fint väder idag! Jag ska strax äta och sedan hoppa in i duschen och göra mig iorning. I eftermiddag blir det träff med tjejerna från gymnasiet (och jag tänker svänga in i en vanlig civiliserad affär och köpa SOLO).

---

Förlusten över Kuusela var tung, men nu har MODO värvat en ny rivig sniper. Patrick Yetman har skrivit på ett artistkontrakt och kommer anlända i slutet av oktober. Kanon, tycker jag.
Läs mer här.

Världens bästa hjältar gick på is i måndags och jag kan knappt bärga mig innan säsongen är igång.

Nu, käka. Tjing!

image277


Kommentarer
Postat av: Sandra

Det lät jobbigt :P Vad har du för häst? :)

Postat av: Sandra

Hoppas det blir bra med färgen, annars är det inte hela världen, det är ju bara en provburk :) Okej, vad kul :) tävlar du och så? Jag rider en häst som heter Clas, haha :P Han är inte min egen, har honom bara två dagr i veckan ung. Korsning halvblod/welsh :)

2007-08-08 @ 18:52:30
URL: http://sandralundin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback