Från Bulgarien till Göteborg

Jag har inget pass. Jag är snart 20 år, och har inget pass. Detta gör att istället för att bli bjuden på en Bulgarien-resa, blir det Göteborg och Liseberg istället. Att jag inte åker karusell gör det hela ännu roligare. Nåväl, jag ska äta glass. Fan, vad lyckat.

---

image280

Vecka 32
Gröna fingrar
Vad har du mest av; blomväxter eller gröna växter utan blommor, har du någon favorit? Jag har ingenting. Men gröna växter utan blommor kanske favoriseras?
Har du balkong, trädgård etc. där du odlar något själv, vad? Om inte, skulle du vilja odla, vad/varför inte? Balkong och trädgård men utan odling. Jag vill inte odla något eftersom jag tycker det känns ohyggligt onödigt.
Vilka växter tycker du är lätta/svåra att hålla levande? Ingen aning. Maskrosor skulle jag kanske kunna få att överleva.
När du köper växter till dina fönster, hur tänker du då? Tänker? Hm.. "Jag ska slå vad med Murke om att jag kan få växyen att leva i en vecka!"
Anser du att du har gröna fingrar? Varför/varför inte? Nej, det anser jag inte. Av den simpla anledningen att jag inte har det.


Vecka 31

Har du körkort och hur länge har du haft det? Om inte, ska/vill du ta? Motivera! Jag har inte, men ska ta. Jag har inte gjort det än på grund av lathet.
Äger du en bil, vilket märke? Om inte, skulle du vilja ha en bil om du hade körkort? Motivera! Klart jag vill ha en bil om jag har körkort, men just nu har jag ingen.
Vilken är din favoritbil? Motivera! Mercedes cab (minns ej modell). Motivering: Den är dödligt snygg. Kung Forsbergs bilar. Motivering: Det är Kung Forsnergs bilar.
På vilka sätt tar du dig oftast fram? Går, åker bil eller tåg.
Vilka fordon har du åkt/skulle vilja åka? Flyg till USA och Formel 1. Jag vill inte åka spårvagn.


Jag vet inte jag... Men frågorna blir tråkigare och tråkigare. Ännu tråkigare är ju jag, som ändå svarar på dem.

---

Jag har upptäckt att jag inte är så besatt av tanken på att få en miljon, trots allt. Schulman kör ett miljon-quiz, så jag gör detsamma.

Vad skulle du göra för en miljon?

1. Du får en miljon kronor i handen, men då måste du först ta ordentlig sats och springa rakt in i en pensionär. Bakifrån. Du ska ramma pensionären med full kraft i ryggen.

2. Du får en miljon kronor i handen, men då måste du först ta fram en liten hink, bajsa i den och sedan äta upp alltsammans.

3. Du får en miljon kronor  i handen, men då måste du avsluta varje mening du säger till människor i din omgivning med orden "...din fitta" under två års tid. Till exempel. Du vill ha en kaffe på Seven Eleven. Då måste du säga till kassörskan: "En kopp kaffe, din fitta"

4. Du får en miljon i handen, men då måste du tatuera in en svastika i din egen panna.

5. Du får en miljon kronor i handen, men då måste du bosätta dig i Göteborg för resten av ditt liv. Du får aldrig lämna Göteborg. Inte ens över helger. Aldrig.

6. Du får en miljon kronor, men då måste du döda en kissemisse med dina bara händer.

7. Du får en miljon kronor, men då måste du säga upp kontakten helt och hållet med din mamma. Du kommer inte att varken tala med henne eller träffa henne för resten av ditt liv.

8. Du får en miljon kronor, men då måste du en dag i månaden under ett års tid anamma Ankeborgsmodet (det innebär att du har kläder endast på överkroppen) och gå runt i offentliga miljöer.

Svar:

Jag har svårt att tänka mig något av det. Med tanke på flertalet av de negativa konsekvenser man skulle råka ut för känns det som pengarna ändå skulle kunna gå åt till böter och liknande. Men nummer ett kanske jag kan tänka mig. En stadig förtidspensionär som jag dessutom delar med mig av pengarna till efteråt. Det skulle nog funka. Tatueringen kanske också kunde vara ett alternativ. Jag gör den så liten som möjligt, svartvit och går sedan med heltäckande lugg samt pannband för att den inte ska synas. Dessutom tar jag delar av mina pengar och laseropererar bort den, och kan sedan njuta av de återstående pengarna. Hur mycket kostar det att ta bort en tatuering med laser tro?

---

Så där. Gör det ni också nu!

image277


Kommentarer
Postat av: sassa

:O:O:O ja skulle nog göra 1,2, 3 o 4 tror jag... fatta lixom, en mille. sen skulle ja operera bort den me laser så som du sa.

2007-08-11 @ 13:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback