...And Hart Memorial Trophy goes to...

För en gångs skull är det åtminstone lite sol ute, och det mest intressanta på tal om sol är då alltså så klart Peter Forsberg.

Hur det blir med hockeyn är ännu inte (0ffociellt åtminstone) klart, och jag har inga åsikter vad jag önskar han ska göra. Givetvis önskar jag att han fortsätter med hockeyn, men inte om han inte känner att det fungerar. Att han ska fortsätta spela när kroppen protesterar är inte rätt, hur mycket man än skulle sakna att se det vackraste som finns. Oavsett vilket beslut han tar kommer jag tycka det är rätt. Men att han skulle ha gjort sin sista säsong känns... Overkligt.

I min värld är det inte mer än rätt att han får minst en säsong till där han åter får visa upp det vackraste som finns, visa de som inte förstår det magiska i hans spel och framförallt själv få känna sig jäkligt nöjd efter säsongen/säsongerna. Och då med Le Mat i händerna och/eller Stanley Cup, och är det Stanley Cup ska han också få stå på NHL Awards och få ta emot allra minst Hart Memorial Trophy och Art Ross Trophy igen och sedan Lester B. Pearson Award (MINST alltså!). Det vore en avslutning som han är värd.

---

Sheldon Souray är visst klar för Oilers också. Skönt att han håller sig till lag jag inte har någon kärlek till.

---

Men om nu The God skulle komma hem till MODO... Hur blir det då med namnet på tröjan? Tobias Forsberg och Peter Forsberg. T. Forsberg och P. Forsberg? Nej, ska Guden verkligen behöva ha ett P framför sitt namn? Räcker det inte med nummer 21 bara? Diskussionen förekommer på MODOs forum, och jag tycker det är en ytterst intressant och seriös frågeställning väl värd att sitta i solen och fundera på. Lyckoönskning: Problemet kommer inte uppstå då Kungen kommer hem och Morrison fortsätter i MODO --- > det blir inget spel för Tobias. Inget ont om honom, verkligen inte, men Morrison och The God skulle ju vara en aning... Bättre.

Nu ska jag sätta mig och bläddra igenom nya
Höökskatalogen som kom idag och sedan blir det att fortsätta städa. Klädsortering de luxe och storstädning ännu mer de luxe av stallet och sadelkammaren är det som gäller.

Oh yeah.

image144


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback