Även hästar har tänder

Jag vet inte vad de gör med mig, men Stockholmsfjollan och Den Blonda Häxan har en tendens att lyckas ge hela min kropp och själ en sjujäkla träningsvärk som till och med skulle ha fått Kung Forsberg att faktiskt känna smärtan (i alla fall lite grann).

Mina knän känns paj, mina höfter har fått sig en törn och mina ben känns allmänt mosiga liksom mina armar och rygg. Värst är dock krampen i käkarna efter ett oändligt antal skrattkramper samt brosket i näsan efter troligen ännu fler näsrynkningar. Ögonmusklerna är också överansträngda efter ett miserabelt träningspass i att skicka onda blickar och sedan ska väl öronen få toppa listan över mest krämpor. Jag hör fortfarande idioti klinga i öronen, och fast att det tar emot att säga det så ska jag erkänna att det är en tröst i min saknad efter de små mongotrollen.

Helgen bestod i runda slängar av videohyrning där vi alla var rörande överens om det oväntade faktum att vi lyckades bestämma filmer gemensamt innan vi hunnit ha ihjäl varandra där inne. Alla var nöjda med filmvalet, åtminstone väl inne i affären. Vidare blev det filmtittande och firande av Kung Peter Forsbergs 34:e födelsedag (jag skäms. Enda gången jag inte bloggat på hela sommaren är just när The God fyller år). Eller nåja. Jag firade, medan Fjoll och Häx firade att jag inte var bitter utan på riktigt bra och trevligt humör. Mitt humör sjönk dock efter deras brist på intresse för mitt firande. Lördagen sedan ägnades åt att handla mat, laga mat (även jag och Häx gjorde en enastående insats i köket) och sedan en liten lugn förfest innan det blev utgång och vi insåg att Pumpbolaget var betydligt bättre än väntat. Söndagen bestod sedan i bakispizza och sadistiska ingredienser som att tvinga upp Häx på Ullis. Häx och Ullis var båda dock överrens om att en ytterst kort ridtur räckte, och jag och Fjoll är inte mer sadistiska än att vi accepterade det. Våra käkar hade ju redan tillräckligt ont efter de skrattattackerna. Häx klagade dock mest på sina onda sittben. Stackare.  


Vad vi lärt oss under helgen...:
...Även hästar har tänder. Eller vi och vi. Häx lärde sig det, och var väldigt fascinerad över denna nya (men skrämmande, hu!) upptäckt. Jag och Fjoll var också väldigt fascinerade. Över Häx uppvisade dumhet.
...Snygga läppar är viktigare än foton på fu(l)la personer. Därför lät vi vi läppglanset få förtur till plats i väskan istället för kameran.
...Det går utmärkt att packa ner i princip hela sin värld och ta med i väskan och släpa runt på under hela kvällen (eftersom Olssons inte har en garderob, grr!). Ja, allt utom kamera då.
...I Säffle heter det att man flår när man på svenska har bränt sig och flagnar. Om man sedan i Säffle flagnar kaniner eller inte lärde vi oss aldrig.
...Jag tar kolossalt bra kort. I alla fall två av cirka 222. Det är en skapligt bra utdelning och väl värt att hurra över.
...Pumpbolaget är inte alls lika med alternativ musik. Snarare bra musik, covers på bra musik. Vi tackar.
...Allt som ser ut som poppare är inte poppare. Alternativt "allt som inte glimmar kanske faktiskt glimmar."
...Även igelkottar stärks av hejaramsor.
...mms under natten från Fröken Bitter innebär i 9 av 10 fall något som är menat att håna Kung Forsberg och/eller MODO. I återstående fall är det mig personligen det ska håna. Jag älskar båda sorterna!
...korta dejter är bra dejter.
...Det är att ha en "grabbig filmsmak" om älskar sötis-filmer som Jersey Girl och drama/komedi som Desperate Housewives och Sex And The City. I alla fall om man heter Morran och inte fixar prat under en så bra film som Rocky.
...Man ska vara ute i god tid eftersom även solen har sina fläckar (läs: Även den bäste kan råka läsa fel i tidtabellen på en kvart).

Nåja, mer om helgen med eventuella bilder får det bli senare.

GRATTIS KUNG PETER FORSBERG I EFTERSKOTT. Jag hoppas han åt världens godaste tårta, kanske med Polly på. Och så klart litervis med Trocadero.

Nu ska jag äta köttbullar. Sjukligt gott

image144


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tror han hade en toppenfödelsedag :) Han och Macke kanske firade tillsammans, eftersom hans födelsedag är på måndag :) Ett riktigt kalas för MODO-grabbarna :)

Postat av: Häx

Jag är fortfarande övertygad om att Ullis är nåt slags missfoster. Hästar SKA inte ha tänder, det har jag hört! Måste undersöka en ko så fort jag får tillfälle, för att se om den har tänder eller inte...
För övrigt är jag och Ullis typ soulmates ju, vi förstår varandra till fullo! Bortsett från att jag inte vill ränna efter dig som en annan hundvalp så fort jag får chansen då!

2007-07-24 @ 22:37:45
Postat av: Morran

Linda: Japp! Hoppas de fortsätter firandet i Leksand också.. och att vi får vara med! Haha
Häx: Ullis, missfoster?! Ska du ha stryk?! Så säger man inte om min trasselsudd. :( Undersök du en ko, det vill jag se, HAHA! Jaja, ni är soulmates, och vadå? Du brukar väl visst ränna efter mig..? :angel: Men vet du, nu jävlar ska jag till Leksand den 3:e augusti!

2007-07-25 @ 19:39:47
URL: http://remrem.blogg.se/morran/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback