Dödsdag och födelsedag

Idag har två mästare ägnats stora delar av mina tankar.

Ingmar Bergman dog idag, 89 år gammal. Många anser att han är överskattad, och jag vet inte jag. Jag är ingen filmvetare, och de filmer jag sett (Jungfrukällan och Sommaren med Monika) gjorde mig inte alltför full av beundran. Men ändå, filmerna har något, och det hade han också. Han har betytt oerhört mycket för Sverige, både som filmland och i övrigt. Rest In Peace. Bergman ska också ha en stor eloge för att han räddade mig från att bli underkänd i Nutida konst .


image227




En annan mästare, Markus Näslund, firade idag sin 34-årsdag. Grattis! Inom det ämnet kan jag desto mer. Även han har kallats överskattad, och om det stämmer eller ej beror väl på vad man jämför med. Han är en mästare dels tack vare sina tekniska kunskaper och hockeysinne men framförallt att han är en gudabenådad sniper. Grattis Nazzy!

Markus Näslund vs Curtis Joseph






Imorgon ska jag hämta ut biljetterna till Icebreakers på fredag! Åh vad jag längtar!

image144


Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis i efterskott, Macke :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback