Egnas framgångar är uppmuntrande...

... men andras misslyckande är inte heller att förakta.

Oskae Wilde

Hemskt att jag tycker att just det där hjälper mig just nu när jag är på mer eller mindre dåligt humör och besviken a´la minst 7 på en skala mellan 0-10. Men det är så det känns, och att jag är en hemsk människa var väl knappast någon nyhet. Men vem är inte det? Och att jag är en hemsk människa gör mig inte heller till en sämre människa. Nej fasen, lite självbevarelsedrift gör en snarare till en bättre människa.

---

Jag sprang bättre än på riktigt länge idag. Nu är det bara att fortsätta på samma sätt. Allt kommer bli hur bra som helst. Som vanligt. Helt säkert.

---

Ahhh, mitt hår!!!

Jag vet inte vad jag ska göra med det. Nu är det ju mörkbrunt med ljusa slingor, men jag vet inte om jag ska göra det ljusare eller mörkare. Slingor eller ej? Snedlugg? Suck. Mitt hår är alltid ett jäkla gisse. Speciellt nu för det är inte glansigt och fint för fem öre i dag. Tragiskt.

               

---

Lista tagen från Emelie.

JAG ÄR:
Blyg:
När jag anser mig vinna något på det.
Smart: När jag själv vill.
Långsam: På 100 meter, men inte vad gäller tankeverksamhet.
Stressad: När det behövs. I övrigt har jag inte en stressig personlighet.
Tålmodig: Vad gäller småsaker, nej. Vad gäller (för mig) stora saker: Olidligt. Alternativt: Min vän N påstår envist att det inte handlar om tålamod utan om idioti och vansinnig envishet. Ja, det är ju en skör gräns mellan geni och idioti.
Djup: Djupt där inne, ja.
Öppen: Svåraste frågan. Den stryks på grund av svårigheter att bestämma mig.
Ärlig: Härligt ärlig, stundtals i kombination med diplomatisk oärlig = ett vinnande recept
Positiv: Egentligen.
Rolig: Både när jag själv vill och inte vill.
Ansvarsfull: Extremt.

JAG HAR
Svikit en kompis:
Svikit enligt definitionen...? Jag svarar nej.
Förlorat en bästa vän: Ja
Sagt att jag älskar en kompis: Nej
Sovit med en killkompis: Ja
Sovit med en tjejkompis: Ja
Pussat en av samma kön: Nej
Slagit en kompis: Inte som var min kompis just i det ögonblicket jag slog.  
En kompis som vet allt: Om mig? Nej, nej, nej. Om annat? Nej knappast. Som tror sig veta allt? Nej inte ens en sån.
Berättat hemligheter: "Vita" hemligheter

LIVET:
Svart eller vitt: Svart eller vitt, utan gråzoner. När det ställer till det för mig, så väljer jag grått.
Skriva eller tala: Skriva
Nagelbitare: Ja
Mobil eller ipod: Mobil
Öl eller cider: Jag är inte kräsen
Snygg eller charmig: Jag är kräsen
Lösgodis eller choklad: Choklad
Frukt eller grönsaker: Frukt
Film eller serie: Film
Festa eller softa: Beroende på humör
Sommar eller vinter: Höst och vår
Fredag eller lördag: Lördag
Ljus eller lampa: Lampa
Kärlek eller vänskap: Avgudan

---

Jag måste ha popcorn! NU!

image144



Kommentarer
Postat av: Oraklet

Räknas inte: Jag älskar dig, ditt lilla mongo! ? Eller.. ja, det kanske är det jag brukar säga till dig. Men FAN, isåfall får du SÄGA ATT DU ÄLSKAR MIG! MONGO!

Postat av: Emma

jag tycker du var supersnygg i den hårfärgen du hade när jag var i karlstad.. men jag tror du skulle passa i en fin chokladbrun färg med!!!

2007-07-04 @ 10:40:25
URL: http://emsan.se
Postat av: Hääääääxan

Asch, du är jättesöt i håret din gnällspik!! Fast jag tror du skulle passa i lockar...kanske en lätt permanent?? :P

2007-07-04 @ 20:20:45
Postat av: Morran

Oraklet: Jo då.. jag älskar väl dig också, mono. men vad an dessa trevliga kommentarer i bloggen? Vad fjäskar du för? Varför har du inte bjudit upp mig på gatufesten, ditt lilla kräk!
Emma: Hm.. Fast den färgen är så hemsk nu, haha! Ja, chokladbrun kan nog bli bra! tack! :)
Häx: Så säger du bara för att du vill få känna dig som ett överlägset lejon brevid en liten pudel. ;) Men well.. Sliter en permanent på håret?

2007-07-04 @ 22:20:24
URL: http://remrem.blogg.se/morran/
Postat av: Häxigen

Japp. Precis så är det. Och apropå lejon: Horoskooooooooop!!!!! Nuuuuuuuuuuuuu!!!!! Tack :P
Jag tror det sliter en del, ja. Fast jag tror fortfarande det skulle kunna va gulligt på dig. Det finns ju ifs locktång osv också så...

2007-07-05 @ 00:02:06
Postat av: Morran

Alltså, min msn är cp. :( Men jag får testa med locktången och se hur det ser ut.Vad kan det kosta med en permanent? Typ en tusenlapp, lite mer? Jag ska fixa horoskop, men grejen är att jag tror de har en "efterlyst-lapp" på bibblan om mig. Hahaha! Du kanske kan knata till bibblan i Säffle och snoka efter böcker? :D Jag saknar dig, din lilla mask. Och så saknar jag rabies! HAHAHA!!!

2007-07-05 @ 00:12:09
URL: http://remrem.blogg.se/morran/
Postat av: Häxmask

Har ingen aning, är säkert dyrt :( Men det borde ju bli billigare om du bara gör en lätt, och inte sån tantkrull liksom :P
Jag kan fixa, jag har ingen efterlyst-lapp eftersom mammsen alltid betalar mina böter (A)
Men fixa din msn för helvete, så kan vi ha konversation med massa b1!!!!!
Den stora frågan är om nån kan sakna rabies...undrar vad virrpannan har för sig i sommar :D

2007-07-05 @ 01:10:35
Postat av: Morran

Ja, säkert! Men jag ska höra med frisören nästa gång jag ska dit! Ja, fixa så kan jag göra horoskop åt dig ögona bums! Eller heter det böj? Nåväl, min msn gör som han vill och jag ber snällt. Tjata hjälper icke. Men vadå? Hon är ju i Tyskland och lär sig tyska i affären, det vet du ju!!! Hahahahah! Puss!

2007-07-05 @ 02:33:07
URL: http://remrem.blogg.se/morran/
Postat av: kristin

hejhej marie!
Ja dett med håret alltså..blir inte riktigt klok... men har iaf färgat håret under förmiddagen, eftermiddagen... det blev mörkt under å ljust över... får vi se om det blev lyckat annars får jag göra allt jag kan för att få det ljust igen haha
Bra kämpat i söndags!Fredrik va enormt tacksam!

2007-07-05 @ 16:53:55
URL: http://www.persebo.blogg.se
Postat av: Morran

Kristin: Yes, håret är alltid ett jäkla gissel tycker jag. Har man just färgat kommer man på att man skulle tagit en annan. :)

2007-07-06 @ 19:05:13
URL: http://remrem.blogg.se/morran/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback