Får gärna stå i mitt badrumsskåp

Lite skönhetsprodukter jag ska kolla in i höst och kanske förhoppningsvis fylla badrummet med:

The Body Shop är en affär där jag är medlem, men knappt aldrig handlat något ifrån. Kanske dags att göra ett besök där och se om detta kan vara något? Text hämtad från
The Body Shop.

Coconot Body Butter 
I århundraden har kvinnor använt kokosnötsolja för att fuktighetsbevara huden och läpparna, göra lotioner och tvålar, som hårbalsam och till många andra saker. Kokosnötsolja har en naturligt krämig konsistens och är lättabsorberad, den gör huden mjuk och len. Vi har använt kokosnötsolja i denna Body Butter, för att ge dig möjlighet att breda på lite härlig tropisk fukt. En krämig, härligt doftande fuktighetsbevarare, som smörjer huden och gör den mjuk, len och smidig, idealisk efter rengöring. Innehåller två Community Trade-ingredienser: Shiasmör och kakaosmör från Ghana, som båda mjukgör och fuktighetsbevarar huden. För normal till torr hy.
Pris: 200 ml, 165 kr

image216


Jag vill också dofta kokos!


Body Focus Sculpting Body Mask
En effektiv kroppsmask som drar ut orenheter samtidigt som den vårdar och ger fukt till huden för att synbart förbättra dess smidighet. Resultatet blir märkbart inom fyra veckors regelbunden användning.  
Pris: 350 ml, 345 kr


image215



Ole Henriksen är ett av mina absoluta favoritmärken (det och i.d) och finns bland annat på eleven (där texten kommer från) och blush.


Ole Henriksen All Purpose Aloe Vera Gel
För alla hudtyper. En uppiggande, fjäderlätt gel som lugnar irriterad hud orsakad av stress, alkohol, kryddad mat eller solbränna. Den är lugnande och lindrande med äkta Aloe Vera och glycerin. All Purpose Aloe Vera Gel är helt oljefri. Passar perfekt till fet/problemhud och kan användas över hela kroppen. Ingen borde vara utan den!
Pris: 217 gram, 515 kr


image218


Favoritmärket Ole Henriksen



Ole Henriksen Invigorating Night Gel
För alla hudtyper / anti-aging. Invigorating Night Gel är en enastående lätt gel som arbetar i synergi med kroppens naturliga reparationssystem. Den är högeffektiv och ger huden mer liv och lyster. Innehåller närande vitaminer, mineraler och örter som hjälper till att återfukta hudens djupaste lager samtidigt som ytstrukturen blir slätare och finare. Din hud kommer att bli märkbart fastare och lenare med mindre porer. Hjälper även till att reglera talgproduktionen.
Pris: 50 gram, 725 kr


image219

Drömlik nattkräm


Ole Henriksen Skin Inhalation Therapy I
För alla hudtyper - Renande & Upplyftande. Denna produkt har en renande och upplyftande effekt. Skin Inhalation Teraphy I har en oerhört lugnande verkan på känslig och irriterad hud. Dessutom har den en antiseptisk effekt på orenheter och utbrott. Den är parabenfri.
Pris: 60 ml, 325 kr


image220



Ole Henriksen Enlighten Me Pigment Lightening Serum
För alla hudtyper. Detta serum är ett celluppbyggande serum som innehåller THC & mullbärsextrakt. Kombinerat med Ester C bidrar den till att tona ner ojämn pigmentering och med regelbunden användning blir din hud ljusare och klarare.
Pris: 30 ml, 675 kr

image221



Principessa har jag inte testat förut, men sötare finns knappast. Finns på eleven.

Principessa Bianco Breeze Hair & Body Powder
Skäm bort din hy och bjud dina lockar på denna förförande, mångsidiga silkespuder med ingredienser som vitamin E, Aloe Vera, kamomill och calendula. Denna uppfriskande produkt är naturligt fri från talk och utvecklad för att hålla dig lika fräsch som du precis kommit ut ur duschen. Pudra i håret för att absorbera överflödig olja, skapa form och volym. Denna magiska produkt har även en mjuk doft som ser till att du luktar lika gott som du ser ut!
Pris: 125 g, 245 kr


image222



Så där... Det var några av dem. Annars önskar jag mest att få inhandla lite nytt av favoriterna som börjar ta slut.

Gaah.. Jag måste få ordning på bloggen. Designen och hela köret.

image144



Kommentarer
Postat av: sassa

bodyshop är jättebra + att inget är testat på djur!!:)

2007-07-28 @ 22:51:40
Postat av: Morran

Ja, alla säger det att deras produkter är riktigt bra, men jag vet inte varför jag aldrig köper något där. Jag har köpt något (som jag inte minns vad det var) den gången jag blev medlem och den var jag i alla fall nöjd med... :)

Postat av: sassa

haha japp du kommer bli nöjd! fast ja tycker inte kokos doftar så gott. fast d e ju olika va man tkr om. den e ganska stark. ja gillar strawberry :)

2007-07-29 @ 15:50:47
Postat av: Morran

Hm.. Japp, jag ska gå och provlukta, haha. :)

2007-07-30 @ 22:48:58
URL: http://remrem.blogg.se/morran/
Postat av: sassa

vists har väl du en massa bed hair? dom heter nåt på t före? dom som e i typ rosa, lila, gröna flaskor o doftar GOOODIS? hehe. vilka av dom e bra? ja måste köpa lite hårtjojs nu..o klippa mej. funderar på o bli blond oxå:)

2007-08-06 @ 19:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback