Många kräver "nytänkande". Här kommer en ny tanke:

Låt oss rätta oss efter de bästa av de gamla tankarna.
Mikal Rode

Bloggen behöver lite nytt, men jag kommer utgå från det gamla som jag tycker om.
Stockholmsfjollan har ändrat lite i bakgrunden åt mig, och jag har lagt till en text under profilbilden. Förhoppningsvis ska allt kunna bli ljusgult sedan, så det inte blir så stora kontraster.

Tyvärr fungerar inte vänsterkolumnen med profil, länkar, kategorier och liknande i Internet Explorer, utan man måste då gå till sidans slut. Se min simpla, men otroligt vackra, illustration:



image162




I Firefox fungerar det, men där är det istället problem med att bloggen i nuläget (med vit bakgrund till själva inläggen) får den gula bakgrunden från ungefär halva inlägget. Grymt störande. Vänsterkolumnen verkar inte gå att göra åt i Explorer, men bakgrunden hoppas jag det går att fixa. Någon som vet hur man slipper problemet i Explorere?

Största förändringen tänkte jag istället skulle bli vad gäller inläggen. Som det är nu buntar jag ihop varje inlägg om både det ena och det andra. Kung Forsberg, annan hockey, annan sport, musiktips, shopping, lite om mig, flams och trams i stil med listor och liknande och då och då lite som har med journalistik och medier att göra. Ofta blir inläggen hopplöst långa, och därför har jag valt att i fortsättningen försöka dela upp inläggen och lägga dem i olika kategorier, så det därför blir korta och mer lättlästa (och kanske fler) inlägg.

Dock kommer flertalet inlägg fortsätta vara lite längre och handla om allt som rör sig i mina tankebanor, och dessa kommer därför även fortsättningsvis hamna i huvudkategorin jag, jag, jag. De inlägg som dock har ett tydligt innehåll kommer hamna inom en kategori.

Nej, stallet nu. Tjo!

image144



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback