När hela världen inte rullar runt en...

Fröken Bitter kan detta med rubriksättningar. Klockren rubrik till följande konversation i världsklass taget från tjuvlyssnat.se:

Utanför ICA Nära, Berghem, Umeå.

Kille ~20 ser vilse ut och verkar försöka följa väginstruktioner från någon över mobiltelefon.
Killen: Ja, jag är vid ICA nu! Skulle det inte vara lättare om du kom ut och mötte mig?
Det blir tyst några sekunder.
Killen (frustrerat): Åhhh! Din jävla rullstol är det värsta som har hänt mig!

---

Idag fick jag mitt armband från KyssJohanna! Snabb leverans, och supersnyggt. Det kan inte bli bättre än så. Jo, det hade varit om Kung Forsberg levererat det. Men å andra sidan så vill jag ju verkligen inte störa honom på något vis och att åka och först hämta armbandet och sedan åka hit till mig med det känns verkligen som att störa honom och det skulle mitt samvete aldrig mäkta med. Så nej, det kunde faktiskt inte ha blivit bättre. Bara det är soligt och fint så han kan bada... Tänk om det är spöregn, det är det här. Gud vilken tur att han inte är här!

---

Dagens musiktips:

Lemon Tree - Fool´s Garden



I'm sitting here in a boring room
It's just another rainy Sunday afternoon
I'm wasting my time, I got nothing to do
I'm hanging around, I'm waiting for you
But nothing ever happens -- and I wonder
I'm driving around in my car
I'm driving too fast, I'm driving too far
I'd like to change my point of view
I feel so lonely, I'm waiting for you
But nothing ever happens, and I wonder
(Chorus)
I wonder how, I wonder why
Yesterday you told me 'bout the blue blue sky
And all that I can see is just a yellow lemon tree
I'm turning my head up and down
I'm turning, turning, turning, turning, turning around
And all that I can see is just a yellow (another) lemon tree
SING!
La, la,la,la,la,dee,dah,dah,la,dah,la,la
dee,da,da,la,di,da
I'm sitting here, I miss the power
I'd like to go out taking a shower
But there's a heavy cloud inside my head
I feel so tired, put myself into bed
Where nothing ever happens -- and I wonder
Isolation is not good for me
Isolation -- I don't want to -- sit on a lemon tree
I'm stepping around in a desert of joy
Baby anyhow I'll get another toy
And everything will happen -- and you'll wonder
(Chorus)
I wonder how I wonder why
Yesterday you told me 'bout the blue, blue sky
And all that I can see
Is just another lemon tree
I turn my head up and down..
turning,turning,turning,turning,turning around
And all that I can see is just another lemon tree
And i wonder,wonder,wonder,wonder!
(Chorus)
I wonder how,I wonder why,yesterday you told me 'bout the blue blue sky
And all that I can see
And all that I can see (dit dit dit)
And all that I can see is just a yellow lemon tree

---

Jag har just skrivit färdigt en friidrottsartikel, så nu tänkte jag ta tag i vad jag skulle ha gjort för länge sedan: städa och sortera och rensa bland mina kläder. Jag måste försöka få någon ordning på det där. Hela mitt rum ska fixas och trixas med.

image144



Kommentarer
Postat av: Emelie

Hallå!
Skoj att du kikade in på min blogg. :)
Ja, visst är bukesmileysarna perfekta i bloggen. Kom på det för några dagar sen.. :P
Skoj blogg du hade, intresant läsning. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback