Ordning och reda är för idioter...

...Genier behärskar även kaos.

Det där är ett toppenordspråk som jag älskar de gånger jag inte orkar vara organiserad och hålla lite ordning omkring mig. Men som idag, då jag suttit och fixat till bloggen (knäpp på näsan till
Stockholmsfjollan) så känner jag mig riktigt ordningsam och duktig och eftersom jag inte är en idot får jag se det där ordspåket som rent nonsens för ikväll.

Vad jag gjort, och ska göra med bloggen (eh... försöka):

* Fått ordning på vänsterkolumnen så den är bredvid och inte nedanför alla blogginlägg.

* Flytta ner vänsterkolumnen lite (cirka en och en halv centimeter) så den kommer i jämnhöjd med vart blogginlägget börjar.

* Fixat den personliga texten, så man slipper ha streck under hela texten.

* Ändrat lite i kategorierna.

* Gå igenom alla inlägg och försöka kategorisera in de inlägg som har en given inriktning. Många inlägg innehåller en salig blandning mellan mig, hockey, hästar, plugg, jobb, kläder, shopping, musik  och så vidare och dessa får vara kvar i kategorin jag, jag, jag. Men inlägg som nästintill helt är hockeyreleterat (exempelvis) ska få sättas in i den kategorin också.

* Eventuellt ändra "grunddesignen" till Fashion för att lite lugnare och mjukare inramning och rubriker. samt förhoppningsvis få texten att bli bredare, det vill säga sträcka sig under fler centimeter vågrätt. Det skulle då se ut ungefär så här (fast med vanliga headern istället och den gula bakgrunden):




Klicka för att se bilden större och se vad jag tycker om utseendet på den.

Jag är osäker på om jag vill att det ska vara så. Jag tror jag vill ha kvar de blå "boxarna" med vit text som den är i vänsterkolumnen nu, men bara ändra rubrikerna och inramningen i själva bloggen, så det blir som i Fashion. Går det tro?

Några förslag för att snygga till den?

---

Sedan har jag också ändrat lite i kategorierna:

Bloggen -----> Min blogg, förändringar och liknande (i stil med detta inlägget). Även i visa fall andra bloggar eller  
bloggandet i allmänhet.

Hockey -------> Hockey allmänhet och MODO, Avalanche, Philadelphia och Peter Forsberg i synnerhet.

Hästarna -----> Om mina hästar och om övrigt som har med hästar och ridsport att göra.

Jag, jag, jag! --> Om mig. Me, Myself and I. Vardagliga saker och ovanliga saker och allt annat som inte hör 
hemma inom en viss kategori, alternativt längre inlägg med en stor blandning.
 
Kläder, accessoarer och shopping ---> Vad jag köper, vad jag ska köpa, vad jag vill ha. Kläder, smycken, väskor, 
skor... 

Musik, Film, TV ---> Inlägg om musik, TV, film. Klipp från youtube eller filmtips/recensioner och TV-serier med
mera.

Skönhet ----> Skönhetsprodukter för hår, ansikte och kropp. Recensioner, mina favoriter, vad jag ska köpa och      
 vad jag vill ha.

Studier/jobb, media och journalistik ---> Om mitt pluggande, extrajobb och medier och journalistik i övrigt.

Tester, utmaningar och listor ----> Tjejsnack, all typ av listor och utmaningar och tester.

Träning och hälsa ----> Min träning

---


Fortsättning med bloggen imorgon... Godnatt.


image144


Kommentarer
Postat av: Linda

Det är bra med en massa kategorier :) Jag tror jag allra helst vill ha Foppa här hemma på nära håll, så man får se mer av honom :) Lite egoistiskt, men ibland måste man få vara det :) BH 90210 är Beverly Hills allt. En liten förkortning för Beverly Hills 90210 som det så heter :)

Postat av: Linda

Jag ska allt försöka att vara pigg till morgondagen, så att man har de bästa förutsättningarna till att få ledigt :)

2007-07-29 @ 10:22:15
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: courageo

Dina kategorier var riktigt bra, är det okej om jag tar några av dom? (A)

2007-07-29 @ 12:07:33
URL: http://courageo.blogg.se
Postat av: Oraklet

Är det bara jag som ALDRIG ser förändringarna du strir om jämt?

2007-07-29 @ 12:24:02
URL: http://strindlund.blogg.se
Postat av: Anna

Eftersom c-uppsatsen innebär fria tyglar så tror jag absolut att du kan kombinera dom två kurserna. Det är ju inte ett måste att gå på alla föreläsingar heller. Jag skrev tillsammans med en kompis. Det funkade jättebra. Visst, ibland blev det lite sura miner och tjafs, men det är inte så konstigt när man jobbar så intensivt med nån i tio veckor. Jag tror inte man får vara tre när man skriver uppsats i MKV. Helst ska man vara två men man kan va själv, även fast lärarna inte gillar det. Mitt råd är att du skriver med någon. Jag tror det underlättar i längden. Näää, man har ju annat och tänka på än bara skolan. Men pendlar du till Karlstad då? Meeeh, din bror håller ju på "rätt" lag. Liksom Hv, det är ju fienden nummer ett. Där går gränsen:P

2007-07-29 @ 13:51:06
URL: http://annalindback.blogg.se
Postat av: courageo

Ja, vill ju ge honom något som han verkligen kommer använda. Då funderar jag som så att han kanske inte tar på sig t-shirten om det är skryt om han själv, om du förstår vad jag menar. Han vill väl inte få folk att tro att han tryck upp en tröja med sig själv på och sen "the world's greatest", haha! Så då står nog muggen högre just nu, den kan han ju ha i slappar-rummet i arenan och dricka ur. :D

2007-07-29 @ 14:38:42
URL: http://courageo.blogg.se
Postat av: sassa

bra att du fixat:) kul me kategorierna också. men ja tycker inte du ska ändra till "fashin" blev inte så snyggt.

2007-07-29 @ 15:49:09
Postat av: Linda

Jag verkligen besatt av Beverly Hills, det är helt enkelt en serie som håller än idag, även fast den är från början av 90-talet :)
Det är som du säger om man åker till USA i år, så vill man ju se Foppa där då. Samtidigt som man vill ha honom här hemma med. Det kvittar egentligen, bara han spelar så är jag nöjd :) och slipper ha ont!

2007-07-29 @ 18:15:26
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: Morran

Sassa: Nej, jag har bestämt nu att skippa Fashion. Jag kör på den jag har tills vidare.

2007-07-30 @ 22:48:08
URL: http://remrem.blogg.se/morran/
Postat av: sassa

japp d blir snyggare så här!! fast du kasnke kunde ha mindre header lr va d heter den där uppe? e jobbigt för mej som har liten skärm ju;) kram

2007-08-06 @ 19:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback