Pessimister lever längre än optimister


Ja, nu visar flertalet vetenskapliga undersökningar på att detta påstående mycket riktigt stämmer. Orsaken kan mycket troligt vara att vi pessimister är bättre på att gardera oss mot missöden och inte tar så många dumma chanser som optimisterna gör.

Å andra sidan är det svårt och säga om jag tycker det där är någon tevlig nyhet. Som sann pessimist får jag ju lägga till att det ju är ett helvete att bli gammal, så att glädjeskutta över ett längre liv är kanske lite onödigt. Dessutom, statistiken gäller säkert inte mig ändå.

Bitterheten är på hög nivå idag. 9 juli nu då, och man skulle nu ha kunnat gå in på
Studeras hemsida och sett sitt antagningsbesked. Men precis som man hade kunnat räkna ut på förhand så får man fortsätta vänta. Igår stod det att man skulle kunna läsa beskeden under förmiddagen (dagen för andra än mig) och sedan idag stod det tidigast klockan 18.00. Att klockan nu är närmare 22.00 och det ännu inte hänt något tolkar jag som att man lika gärna kan vänta till imorgon. Med tanke på att studeras server lär dryga sig senare ikväll när alla ska kolla sitt antagningsbesked kan jag lika gärna strunta totalt i att gå in och kolla och få vänta en halvtimme för att sedan få upp "sidan kan inte visas".

Ja, jag är bitter idag. Mitt huvud har varit som en sprängladdning och huvudvärken har vägrat ge med sig trots diverse egenhändiga idéer för att bli av med den. Nåja, lite bättre nu åtminstone. Och 78 dagar kvar till Elitserien drar igång! Så, nu känns det genast bättre.

Men vad värre är, jag och Stockholmsfjollan kommer inte få vår amerikan i höst under C-kursen (om vi nu kommer in men det bör vi med största sannolikhet göra. Så ja.. Nej. Jag ska inte gnälla på studera eftersom jag redan vet vad till 99 % kommer läsa). Amerikanen var ju anledningen som vägde över till att man valde C-kursen, och nu blir det inget sådant.

Vad som är allra värst, är förstås min underbara miss när jag sökte också. I första hand vill jag läsa journalistikprogrammet i Sundsvall, men tack vare min intelligenta hjärna har jag det som alternativ FEM vilket innebär att jag inte kommer in där ens om det så bara är jag som är den enda sökande. Tragik på hög nivå.

---


image111


Vecka 28
Internet/snigelpost

  • Har du internetbank, vilken? Om inte, varför? Ja, Nordea.
  • Brukar du posta något med snigelposten, vad?/Om inte, varför? Paket. För att det inte går att skicka ett paket via mail. I övrigt skickar jag endast brev om det är till någon som inte har mail och/eller jag vill att det ska vara mer personligt.
  • Brukar du handla, eller skulle kunna tänka dig att handla på internet? Vilken typ av saker?/varför inte? Kläder, smink, hudvårdsprodukter, smycken, ridsportartiklar... Det är bekvämt och många gånger enda chansen att få tag på sakerna.
  • Har du sålt något på internet, eller skulle du kunna tänka dig att göra det? Vad/varför inte? Japp. Alla gånger har det fungerat kanonbra.
  • Vad är det bästa OCH sämsta med snigelpost? Med mail? Vilket föredrar du? Vilket jag föredrar beror på i vilket syfte det skickas, så klart. Mailet är lättare, kommer iväg direkt och mottagaren kan läsa det på stört. Snigelpost är personligare, roligare att få men tar längre tid. Tycker aldrig man funderar på om man ska skicka det ena eller det andra, det faller sig lika naturligt som om man kommer bli blöt eller inte om man tittar ut genom fönstret och ser vad det är för väder.

---

Vilket tragiskt blogginlägg. Jag känner mig tragisk idag. Min huvudvärk, i kombination med vädret och inget Sundsvall är tragiskt.

image144



Kommentarer
Postat av: Häx

Hmm, om jag inte minns fel så sa både jag och Fjoll ett flertal gånger att du skulle sätta Sundsvall HÖGST UPP på listan, inte sant?? Och vad katten är de andra tre alternativen?? :S

2007-07-09 @ 23:16:30
Postat av: Emmzy

Oj, ser att du är sportfan ja :P ja, det var lite med glimten i ögat Jihde-inlägget fick sin plats. Dock har jag lite svårt för honom, men kanske ändrar mig under idolsäsongen :) vad roligt att du gillade min blogg, har varit dålig med bevakningarna, men ska försöka ändra på detta.. Jag studerar journalistik på bona fhsk i Motala.. Riktigt kul!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback