Under kan ske

Musik, hur många vet du vilka de är? Kryssa i de artister/grupper du känner till och räkna sedan samman dina kryss. (Snodd från nätet, så nej det är inte jag som kategoriserat dem).

0-20 = IG
21-40 = G
41-60 = VG
61-80 = MVG
81-101 = MVG +

ROCK

[x] BLINK-182
[x] red hot chili peppers
[x] nirvana
[ ] foo fighters
[ ] queens of the stone age
[ ] audioslave
[x] nickelback
[ ] puddle of mud


CLASSIC ROCK

[x] led zeppelin
[x] pink floyd
[x] jimi hendrix
[x] aerosmith
[x] queen
[x] the rolling stones
[x] the who
[x] t-rex
[ ] mean street


POP

[x] britney spears
[x] christina aguilera
[x] justin timberlake
[x] kelly clarkson
[x] simple plan
[x] backstreet boys
[ ] rachel stevens
[ ] will young


HIP HOP/ RnB

[x] 50 CENT
[ ] fat joe
[ ] kanye west
[x] eminem
[ ] sean paul
[ ] snoop dogg
[x] 2pac
[ ] D12
[ ] Xzibit
[ ] g-unit

METAL

[x] AC/DC
[x] guns 'n' roses
[x] mötley crüe
[x] kiss
[x] iron maiden
[x] metallica
[x] motörhead
[x] black sabbath
[ ] desyre
[ ] redcat
[ ] dirty licks

HEAVY METAL

[x] dragonforce
[x] KoRn
[x] judas priest
[ ] deftones
[ ] fear factory
[ ] cathedral
[ ] dragonhammer
[ ] rage against the machine

DEATH METAL

[ ] chimaira
[ ] soulfly
[ ] hatebreed
[ ] children of bodom
[x] arch enemy
[ ] morbid angel
[x] in flames

GOTHIC METAL

[ ] epica
[ ] paradise lost
[x] nightwish
[ ] lacuna coil
[ ] after forever
[ ] xandria
[ ] within temptation
[ ] charon

PUNK

[x] sex pistols
[x] the clash
[ ] misfits
[ ] towers of london
[ ] pennywise
[ ] the dead kennedys
[x] the ramones

INDIE

[ ] arctic monkeys
[ ] the killers
[ ] blur
[ ] franz ferdinand
[ ] razorlight
[ ] the kooks
[ ] the strokes
[ ] the libertines
[ ] dirty pretty things

ALTERNATIVE

[ ] muse
[ ] radiohead
[ ] skunk anansie
[ ] placebo
[ ] massive attack
[x] the darkness
[ ] portishead
[ ] the shroud

EMO

[ ] fall out boy
[ ] my chemical romance
[ ] hawthorne heights
[ ] funeral for a friend
[ ] taking back sunday
[ ] atreyu!
[ ] lostprophets
[ ] panic! at the disco

TOTALT : 39, VG.

Hej och hå, under kan visst ske. Det hade man aldrig kunnat tro att insöade Morran kunde få VG på ett musiktest som innehåller mer än det jag lyssnar på.

---

Min första ponnys tidigare ägare (som köpte henne av mig) ringde idag och berättade att Gulingens nya stall verkar jättebra och att familjen som köpt henne verkar väldigt sunda och seriösa. Det känns otroligt skönt att veta att hon har det bra.


image132


Nu drar Arvikafestivalen igång, och som vanligt tycker jag mest att det är en pina. Alla andra ska förstås dit och det innebär att jag är den enda som inte ska dit. Varför, varför, varför ska det vara just en sån festival här? Kunde vi inte ha fått en rockfestival istället? Till Arvika kommer det aldrig band i min smak, och vad gäller festivallivet är ju inte heller det riktigt min chipspåse.

Men nåja. Det livar väl upp lite. Och det finns ju trots allt, uppenbarligen, en stor mängd människor som gillar banden som kommer hit. Och Arvikafestivalen är för Murke och många andra, vad en SM-final eller Stanley Cup-slutspelet är för mig. Så jag ska väl vara glad för deras skull. Som Herr Trötter sa: "Alla kan inte reservera sig mot dig Marie". Han kanske har rätt, men tja... Jag vete tusan om man kan sätta reservera i just det sammanhanget? Nåja, jag sluddrar för mycket.

Nu ska jag läsa Cosmo och drömma om Kung Forsberg och därefter köra mitt nya natt-träningspass till tonerna av Mix Megapols ytters blandade musik. Från det bästa till det sämsta. Men att de kör musik så som If I Could Turn Back Time och Lemon Tree och liknande höjdare gör att jag står ut med den övriga miserabla skitmusiken. Precis som med Arvikafestivalen.

image144




Kommentarer
Postat av: Häx

Mohaha, jag fick MVG :P Fast då var jag ifs ganska snäll med betygssättandet också...:P
Förresten tycker jag inte du ska gnälla så, tänk på stackars mig som inte har råd med Arvika och blir lämnad här i Metropolen alldeles ensam när alla andra åker dit...snyft.

2007-07-11 @ 15:03:11
Postat av: Morran

Äh, det var ju sån där kent-musik med, din lilla poppare! ;) Jag skiter i om du är i metropolen denna vecka. För nästa helg ska du och Fjoll hit nämligen. Du måste komma!!!

2007-07-11 @ 20:04:11
Postat av: PoppHäx

Ska vi?! Men jag vet inte om jag kan...på fredag kväll/natt ska jag och Karin köa till släppet av sista Harry Potter-boken :| Om de har nattöppet i Kstad då, men det räknar vi med... För det är väl 20:e nästa helg?? Men jag vill ju också få komma till Jössefors! :(

2007-07-11 @ 23:52:34
Postat av: Morran

Jäss, det är den 20:e ju. Kungens födelsedag!!! Men skit i Harry Potter. Han är en avdankad liksäck som borde skrotas. Jag hatar Harry Potter! Alla tjatar om honom! Skit i det nu och var med mig och Fjoll istället. Om inte får vi väl ta det på lördag då. ;) Du kommer... älska Jössefors. (A). Om inte annat, så har du ju oss. Och Ullis! Så vad fan, kom nu.

Postat av: Häxan

:| Avdankad liksäck?? Grrr! Don't even get me started on vad Foppa är...:P Du är bara bitter för att Harry får mer uppmärksamhet än Foppa :D Jag får väl försöka komma på lördag istället, annars blir det misär. Men jag är rädd för Ullis :P

2007-07-12 @ 16:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback