11 miljoner skäl att fira

 
Världens bästa lags framgångsvåg fortsätter
. 11 miljoner kronor sägs MODO ha gått med vinst med under den gågna säsongen. Silly Season är i full gång, och jag längtar som tusan till säsongen drar igång! (Ja, jag vet att det är sommar nu, men hockeyabstinens är allvarliga grejer).

image115

Men snurrandet om Timmy är dock inte ett av dem. Att inga förhandlingar skulle ha inletts låter helt galet. Helt ABSURT! Minst sagt.

***

Imorgon blir det äntligen. äntligen Lurke-time! Jag, Murke och Piggelin åker upp till Uppsala, och trots min längtan efter Lurke har jag lite ångest inför tågresan. Att hoppas på att Murke och Piggelin ska klara att hålla sams hela den biten är omöjligt, och när de ryker ihop kommer det bli jag som hamnar emellan. Ett tåg är ingen lämplig krigszon, och jag fasar för att konduktören kommer sparka ut den ena av dem innan vi passerat Kil. Hujeda mig.

Nåväl, jag får ha dem i koppel eller hålla deras små hjärnor i schack genom att berätta spännande och viktiga saker om vettiga ämnen. Det vill säga saker om mig. Är de riktigt observanta och snälla kanske de dessutom förtjänar lite hockey och The God-snack.

***
Dagens lista:
Dagens lögn 1:  "Jag ljög inte, jag skrev bara skönlitteratur med munnen" - Kung Homer Simpson
Dagens lögn 2:  "Visionären ljuger för sig själv, lögnaren endast för andra" - Friedrich Nietzsche
Dagens lögnare:  Michael Moore.

Nu ska jag ta itu med packningen, samt fixa så jag har lite pengar att göra något för när jag väl kommer till Uppsala. Jäss, jäss.

Tjing!


image33




Kommentarer
Postat av: Linda

Klart det ska firas ordentligt när vårat kära lag går med så mycket vinst efter denna fantastiska säsong : )

Postat av: Malin

Nej, nu ljuger du!

2007-06-15 @ 14:37:52
URL: http://terrorism.blogsome.com
Postat av: Morran

Linda: Oh yes!
Malin: Haha, nej då. :) Utan att blanda in politik i det hela så fick han ses som dagens lögnare. En hel sida på nätet som enbart handlar om hans lögner. Men, å andra sidan finns det ju fler lämpliga inom den kategorin.

2007-06-20 @ 01:17:09
URL: http://remrem.blogg.se/morran/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback