Detta är inte ett blogginlägg man lättvändigt ska lägga ifrån sig

Istället bör det kastas iväg med stor kraft.

Vad har jag att gnälla över? Jo visst, det finns en och annan mindre grej, men i det stora hela så ska jag inte sitta här och... må dåligt. Om det ens är må dåligt jag gör? Jag, Morran, gör ju aldrig det. Jag mår alltid bra, sånär som på vad andra ser som mindre obetydliga saker (läs: mitt lag förlorade en match i serielunken, jag fick G och inte VG, det är ingen god mat, jag förlorade på "hänga gubben"...).

Men idag känns det som allt känns fel, och det känns inte alls särskilt trevligt. Det bästa är att jag heller inte riktigt vet vad som är fel. Jo, det vet jag. Men det är så fel så det är fel att ens känna så och därför borde det inte vara fel och då blir det istället etts tort frågetecken över vad jag tycker är fel... Eller, nej jag vet inte. Det känns som allt är fel men jag vet inte vad.

Nåja. Vem bryr sig.

Vi kör lite banandans istället, och gör av med problemen.



Morran hissar: Whiskey In The Jar. Thin Lizzys version är den bästa, men den låten kommer alltid till sin fulla rätt. Kärlek!
 
Morran dissar:
Den här dagen, som känts som ett ovanligt bittert och svart litet helvete, utan att man riktigt kan säga varför. Och som om det inte fanns nog med elände här i världen; vattenmelonen är slut tack vare att min snikne bror smällt i sig allt. Tack, tack, tack.

---

Ironiskt nog tänkte jag svara på frågor om glädje idag. Jäjä.

image111

Glädje

Vad var roligaste upplevelsen på DIN midsommar? (Någon händelse, någon som sa/gjorde något roligt.) Murke och Piggelins tjafs om disken var väl en höjdare. Eller Hanses flatlöss-besatthet.
Vad för "vardagsgrej" får dig att känna extra mycket glädje? Hockeyvinster i serielunken är ett av tusen miljarder exempel.

(Här var det en fråga til, men som om inte jag redan har en usel dag... Jo, delet-knappen blev visst intryckt så frågan raderades och nej jag orkar inte gå in på min mail och leta upp frågan igen).

Vad är det "bästa som har hänt" dig i ditt liv? Att få barn räknas inte! ;) MODOs guld, Tre Kronors OS-guld, Avs Stanley Cup-vinster, Kung Forsbergs utmärkelser i NHL, när jag träffade honom... Haha, jo då det har varit andra grejer också än just hockeyreleterade. Men det kan man ta en annan gång. Hockey gör mig alltid glad, och det var syftet med dessa frågor.
Har du något roligt att se fram emot just nu? Vad? Ja, hockeysäsongen drar ju snart igång...

Hade min video fungerat hade detta varit en dag som gjord för Macahan-maraton. Nu blir det nåt annat istället. Fan vad elak den här dagen är!


image33




Kommentarer
Postat av: Fjoll

Nej nej, Metallicas version av 'Whiskey in the jar' är bäst :b1:

Postat av: Häx

Yay!! Banandans!! Har du förresten sett att vi fick godkänt på uppsatsen?? :O

2007-06-25 @ 11:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback