FBK gör aldrig som jag vill

Bloggen blir snyggare och snyggare tack vare tålmodiga Stockholms-fjollan!

Förlust igår igen, och det känns förjävligt nu. Imorgon är det dags för en måste-match (men det där uttrycket har jag egentligen aldrig förstått mig på. I min värld är det alltid måste-matcher. Men, men...) och det innebär alltså att min dag inte bara består av hemtentan jag ska jobba som en liten iller med och allmänt roande (fredag ju!) utan också städning. Tur att jag har hela natten på mig.

Jag vet inte vad det är med Kaffesumparna. Jag hyser ett stort hat för dem, och frågan är om detta hat är ömsesidigt från deras sida? Varje år vill jag att de ska åka ut, och varje år blir det inte så. I år, för första gången, ville jag faktiskt att de skulle gå till final. MODO-FBK i final skulle vara en dröm. Dessutom skulle jag få bra möjligheter att se MODO spela, och sedan framförallt: Vad skulle kunna slå att MODO vinner SM-guld och dessutom gör det mot FBK? Men nej då. Inte ens att gå till final när jag vill det klarar de av. De gör aldrig som jag vill. Stort fiasko, och stor sorg i Värmland. Min sorg däremot bygger mest på att MODO förlorade och att det är näkta nervöst inför imorgon. Att det sedan har visat sig att mina tur-ritualer, som exempelvis den pommes stripes-statyn jag gjorde häromdagen, inte ger den tur jag trodde. Det känns tungt och jag vet inte riktigt hur jag ska förbereda mig inför matchen imorgon.

Tack för att det är fint väder åtminstone. För morgonens första besked var annars att Nashville åkte på stryk mot Detroit. Jo men visst. Hipp hipp hurra, verkligen. Herregud, jag blir galen.

Igår träffade jag och Murke lilla J, och på måndag åker hon. Det känns väldigt tråkigt och jag kommer sakna den lilla tönten alldeles vansinnigt mycket. Ett år ska hon vara borta, och hon kommer inte hem ens vid jul eller nyår. Vi kommer missa varandras 20-årsdag och hon kommer ha möjlighet att gå på NHL-hockey i tid och otid. Det är nästan så jag börjar gråta.

Imorgon blir det ett riktigt tufft schema. MODO-HV, jobb (ringa om hockey), hjälpa Murke med nya lägenheten, NHL-hockey  och plugga hemtenta. Problemet med det hela är att hemtentan skulle behöva jobbas med ungefär 30 timmar kanske. Hur ska det gå till tro? Nåväl, det ordnar sig med lite hockey på.

Jäjä, mer bloggande sen. Nu, pluggande. Gött mos!

Kommentarer
Postat av: You know who.

Bara så du vet det. Jag tar tillbaka det jag sa. Jag unnar dig fan inte en final, din jäkla besserwisser! :mad: Ni modolider räknar kallt med en final, och det stör mig SÅ jävla mycket.

Ödmjuk. Ödmjuuuuuuuuk, var ordet. BAAAH, HUMBUG!!

2007-03-31 @ 09:12:46
Postat av: Morran

Jag räknar inte med en final!! :eek: Jag har inte gett upp hoppet, men jag räknar verkligen INTE med det. HJÄLP!

Postat av: Linda

Nu är det inte långt kvar! Fy fasen vad nervös man är! Det är bara vinst som gäller idag, HEJA HEJA MODO!

2007-03-31 @ 14:57:37
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: You know who.

Ett tips. Ta verkligen bort loggan i bakgrunden, det är så att man blir hjärndöd på riktigt. Inte för att det är just modo, men man blir alldeles vinglig. Inte förrän den är borta, kommer jag läsa din blogg igen.

2007-03-31 @ 20:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback