"Jag ber så mycket om ursäkt Ers Morrighet"

Min lilla apa, kära lilla Blonda Häxan yttrade dessa ord till mig idag när hon hade varit elak. Jag minns inte riktigt varför jag ansåg att hon var elak, men det är totalt oviktigt i det här sammanhanget. Det viktiga är att hon ser mig som den bedårande lilla Morran jag är, och att hon ger mig en banan när jag vill.

Dagens musiktips:
I Was Made For Loving You - Kiss

Ytterligare en låt som inte på något vis går att tröttna på. Världsklass!

**

För första gången på hela VM fick jag äntligen se en hel match. Och vilken match! Jättefin väg direkt till semin. Krizan hade inte en av sina bästa dagar (och det får man väl tacka för). Några som däremot hade sina bättre dagar var Tony Mårtensson, Martin Thörnberg och Nicklas Bäckström. Ja, även Alf himself (i tattarland kallad Jonte med ordentligt o-uttal. Inget Jånte alltså!) var riktigt bra efter att han väl vaknat till i och med sitt första mål.

Första periodenes inledning var ingen fröjd. Tre Kronor for omkring och tappade puck efter puck på offensiv blå, och både de och Slovakien gav varandra chans på chans när de spelade kriminellt chansartat. Wargs mål (nästa säsong återigen i MODO, yes!) är ett exemepel på det. Jag vet inte vilken slovak det var som slog ett diagonalpass som nog fick honom att nästintill gråta blod efteråt. De sista fem minuterna ryckte Tre Kronor upp sig och spelade högt upp i banan och skapade riktigt bra tryck. Tidigt i andra vaknade som sagt Herr Hedström till och gjorde mål (efter en total markeringsmiss från Slovakiens sida), och hela Tre Kronor vaknade till och spelade starkt och intensivt. Thörnberg var hur bra som helst matchen igenom, och det var extra kul att han sedan gjorde ett riktigt kämpamål!

Herr Hedström gjorde 4-2 när han slog in returen från Steen (MODO, heja heja! Ja, han räknas som MODO:it) efter att Bäckström agerat stora strategen i det hela. Grymt jobb! Kanonbra spel med hårt arbete och där Tre kronor slog ner puckarna på djupet och spelade långa stunder i anfallszon. Ja och sen rullade det på... Tony Mårtensson stod för 5-3 målet när han utnyttjade ett uselt byte av Slovakien och gjorde en riktigt snygg dragning innan han satte den bakom Krizan. Magnus Johanssons mål missade jag eftersom jag rusade runt i hallen och letade efter min kalender. När Slovakien sen reducerade till 6-4 på en kontring blev det lite nervöst men tja, inte så mycket. Herr Mårtensson satte sedan 7-4 i öppen kasse, och därefter fick jag den stora glädjen att vråla med i Nationalsången. Den enda låttext jag kan utantill.

***

143768-1 

Flört & Dating
Vad är ditt bästa flörttips? Jag vet vad som inte är bra flörttips. Så mitt bästa flörttips är alltså att ge fan i att använda mig av de dåliga sätten. Ni vet; "Alla sätt är bra utom de dåliga!"
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja.
Vad är det första du lägger märke till hos en kille? Om han är rightare eller leftare, och därefter hur mycket sämre än Kung Forsberg han är (uträknat i procent). Slutligen lägger jag märke till ögonen, näsan (hockeynäsa!)... Eller vad fan. Helheten, både vad gäller utseende och personlighet. Om han inte är hockeyintresserad så har han ingen helhet överhuvudtaget.
Beskriv den bästa daten du varit på. Date och date... Hm.. Vanlig fika? Se på hockeymatch?
Har du provat nätdating? Nej.

***

Morran hissar: Nemi!

image58


Nemi tecknas av Lise Myhre. Nemis hemsida.

Morran dissar: De som inte kan vara ärliga och berätta saker innan.

Nu blir det duschen! Gonatt små apor!


image33


Kommentarer
Postat av: Linda

Jonte Hedström även kallas Piss-Jonte av hos här nere i Hallsberg, och även av några uppe i Ö-vik : )Men igår var Piss-Jonte riktigt bra! Tyckte faktiskt lite synd om Karol ett tag, men skönt att Sverige vann!

Postat av: Lisa

Aaaw, jag älskar mitt alldeles egna inlägg, med länk och allt! Även om det är lite väl mkt hockey och lite väl lite Lisa...:P

2007-05-10 @ 11:03:37
Postat av: Morran herself

Linda: Ja.. Stackars Karol...:( Men det bästa är att NHL-klubbarna kanske blir lite tveksamma till att ta över honom och då blir han kvar hos oss! :)

Lisa: Jag tyckte det var en alldeles lagom dos Lisa. ;)Men mutor är en bra grej för att få vara med mer...

2007-05-11 @ 15:15:43
URL: http://remrem.blogg.se/morran/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback