Så omanlig är jag

143768-1

Hur mycket man är du?

Byter du glödlampa om det går en?
Nej, jag ber en man gör det.
Tankar du bilen? Nej, jag har ingen bil. Jag ber en man köra mig.
Vet du vad man gör om en propp går? Man ringer en man.
Vet du hur man installerar tvkanalerna på en ny tv? Man ber en man göra det.
Fixar du stopp i handfat/duschbrunn? Ja, för det är så pass viktigt att fixa att jag inte orkar vänta på att en man ska ta tag i det.

Nä, men ärligt talat fixar jag allt det där bara jag vill. Men om det finns någon annan, oavsett om det är en man eller kvinna, så ber jag den personen om den är mer lämpad. En propp som gått har jag ingen aning om hur jag gör, men fixa glödlampan och tanka fixar jag ju. Installera TV-kanalerna fixar jag om det är ett måste.

***

Min deppighet har sjunkit med i runda slängar femhundra grader. Sjukt skönt.

Dagens musiktips:
The Show Most Go On - Queen

Jag får ofta höra att jag har väldigt enkelspårig musiksmak, och det kanske stämmer? Jag lyssnar ju faktiskt enbart på bra musik.

För övrigt borde man väl fira lite att det just idag är 211 år sedan Edward Jenner som första person lyckades vaccinera mot smittkoppor (mer känt som small-pox för oss som avgudar westernfilmer). Men ännu mer ska man förstås fira att det är 1 månad sen MODO Hockey vann SM-guld och visade hela världen att det är Svenska Mästare och Världens Största Hjältar! Det tänkte jag fira med glass!

image35

***

image75

Igår var jag i kyrkan när min kusin konfirmerades. Prästen malde på (ja ursäkta, men jag klarar inte det där pratet) om det ena och det andra om Gud, Jesus, den barmhärtige samariten (eller samarien som de sa. Det la jag faktiskt märke till den tid jag var vaken. Heter det inte samariten nu för tiden?) och en son som la sina pengar på lösaktiga flickor och alkohol och annat som var helt bedrövligt. Snark.

Min Gud heter (som bekant) Peter Forsberg. Han är ett minst lika stort mirakel som kristendomen ser sin Gud och hans skapelser som, men The God är lite mindre okomplicerad, lite mer verklig, lite mer bedårande och lite mer fantastisk. Och jag slår vad om att han skulle spöa kristendomens Gud i hockey alla dagar i veckan. Även de dagar han ligger på operationsbordet.

Jag vet också att jag ofta framstår som en präst som maler på om och om och om igen om The God, men jag tycker ni ska vara glada. Tänk positivt, jag står inte och maler på om lösaktiga flickor och alkohol. Eller ja, jag kanske har råkat nämna ungefär hundra gånger vilken gudomlig Gud Peter Forsberg är som la ut 30 000 kr på champagne till MODO för att fira SM-Guldet... Men tjatet om Hockeykungen innehåller inte några som helst moralkakor. Gratts.

Dagens lista:
Dagens bitterhet: Det går inte att sova eftersom de gräver just utanför mitt fönster. För fan! Jag hör ju inte ens spöregnet när jag vaknar! Jag missar alltså att vakna och upptäcka att jag kommer få gå till stallet och bli snorlblöt av regn. Inte ens det ska man få ha att sura över.
Dagens munterhet: Anaheim-Detroit, 1-1 i matcher. Heja Anaheim!
Dagens arghet: Min snorkiga bror som vägrar lyfta ett finger för att hjälpa mig städa. Allt ska man behöva göra själv.

Japp, det är väl dags att sätta igång med städningen antar jag.

image33


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback