Snålhet är inget sjätte sinne

Så sägs det i Seinfeld.

Men jo, det är det visst det. Min berömda snålhet som dyker upp då och då (och ibland till min fasa inte!) är guld värd. Under tiden min älskade
Fröken Bitter varit här har det blivit en och annan krona spenderad på restaurang. Trevligt, trevligt, men ganska dyrt. Fröken Bitter tycker jag borde "kosta på mig" lite mer när vi är ute, men jag tackar mitt sjätte sinne och tänker istället på Scrubs-säsongerna jag ska köpa på DVD för pengarna jag sparade in när jag istället för oxfilé tog hamburgertallrik. Jag var tidigare inget stort fan av Scrubs, men nu har jag lärt mig att älska serien.

Morran hissar: Jag vill tipsa lite om en grymt snygg blogg som jag alltid läser. Dels för att det är Linda som tycker precis samma som mig om MODO, Kung Forsberg och övrig hockey och dels för att hon är en kalastrevlig och rolig tjej. Jag är grymt avundsjuk på de bilder hon har med i bloggen från SM-guldfirandet. Se och njut!

image48


Morran dissar: Stanley Cup-slutspelet. Jag säger bara snark. Dödligt tråkigt. Sjukt ointressant. Ja, jag vet att ni kommer tycka att jag säger det för att inget av mina lag är med och att jag därför är bitter, men då får ni gärna tro det.

***

Det går framåt med pluggandet, trots allt. Migrän och tentaångest är en usel kombination, men lite bloggande hjälper. Ikväll blir det att åka hem till Stockholmsfjollan och plugga med henne hela natten lång. Imorgon blir det uppstigning och ut till universitetet vid 10.00 och sedan råplugga fram till tentan börjar vid 14.00. Ja fan, ni ser. Detta bör man ju klara plättlätt.

143768-1

Pratar du något språk utöver svenska? Engelska/amerikanska (dock inte så bra som jag skulle vilja) och... eh.. Värmländska? Jäjä.
Vilka språk har du studerat? Engelska och tyska. Tyskan behärskar jag dock inte alls och har glömt i princip allt jag lärde mig på högstadiet. Eller ja, jag tror inte ens jag lärde mig särskilt mycket.
Har du någon gång läst en hel bok som inte varit på svenska? Ja, ett flertal engelska.
Tycker du att det är viktigt att kunna andra språk? För egen del, ja. Dels för att engelska/amerikanska flytande känsn viktigt inför mitt framtida tilltänkta jobb samt att jag älskar att kunna saker.
Vilket språk önskar du att du kunde? Flytande och riktigt, riktigt bra amerikanska samt tjeckiska och norrländska. Haha. Japp, jag övar på att lära mig använda ordet hä i var och varannan mening.

Auf wiederschen! <-- I princip det jag kommer ihåg på tyska.

(Och jag förbehåller mig rätten att inte behöva stå till svars för om det trots allt är fel även det där. Glöm aldrig: Det har jag aldrig sagt, och har jag sagt det så är jag felciterad!

Nu, plugga!

image33 




Kommentarer
Postat av: Linda

Vad hedrad jag känner mig när du hissar min blogg : ) Det värmer verkligen. Du ska veta att jag diggar din med och gillar att läsa dina långa inlägg : )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback