Det ordnar sig med socker på...

...Världen har alltid varit lika grå.

Det är mycket i skolan nu. Inlämningar, prov och designuppgifter till tusen. Det enda jag gör numera är skolarbete.

Men det är tur att det finns höjdpunkter! Saker som är som pricken över i:t, eller som socker på en grå värld. Saker som muntrar upp en och som får en att känna att det kommer ordna sig.

Det finns många såna saker, men i min egen lilla värld är det framförallt hästarna, familjen, mina underbara kompisar, ridningen och hockeyn som är det som betyder mest för mig. Det är det viktigaste och bästa som finns!

Dagens bästa är Ullen.  Ingen pussar så bra som han! Dessutom: Jag har fått jobb som parkvakt under sommaren också. Jag kommer rensa ogräs hela vägen till Philadelphia, USA! Tjalalalalalala!

Dagens sämsta är att jag är grymt hockeysugen, men det är ingen match inatt. Grymt värre. Dessutom är det illa att min bedårande idé till designuppgift tycks gå åt skogen. Forsberg, Gretzky och Lemieux spelar i en helt annan division, och blir därför alldeles för svåra för lilla mig. Men, men, jag deppar inte. Jag får väl göra en lerkruka istället!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback