Ingen är så bra som jag...

...eller... Jag är i alla fall inte sämre än mig själv.

Man behöver peppa sig själv ibland. Särskilt dagen efter att man fått reda på att man inte är så smart som man trott att man är. Högskoleprovet, vilket jäkla skämt!

"Ingen är så bra som jag... Eller.. Jag är i alla fall inte sämre än mig själv" är bra pepping. Det lyfter upp en, men tar ändå ner en på jorden igen. Sånt behöver jag. Ingen mår bra av att jag svävar omkring högt däruppe, allra minst jag själv.

Det ligger en psykologibok här, och jag har prov imorgon. Egentligen borde jag sätta mig och råplugga nu, men det gör jag inte. Man kan fråga sig varför. Fast det är ingen idé. Jag vet varför jag inte pluggar. "Jag har inte tid", säger jag till dem som frågar. Till mig själv är jag ärligare. Dels är jag lat, och dels är det för att jag vet att det ordnar sig imorgon på provet. För ingen är så bra som jag.

Det är när man lägger till Eller... jag är i alla fall inte sämre än mig själv som det känns som att jag nog borde plugga. Så jag låter bli att lägga till det. Det fick jag lära mig i lågstadiet. Man ska alltid göra det så lätt för sig som möjligt. Läraren sa det visserligen när jag räknade matte och behövde hjälp med en uppgift, men är inte allt här i världen på sitt eget lilla vis matematik?

Konstigt att jag skriver en massa flum, jag som hade tänkt ägna min blogg åt hockey. Kanske är det för att MODO åkt ut, och att Flyers åkte på sin andra raka förlust igår? Då blir man lite nere, instängd och filosofiskt flummande. I alla fall en feber-supporter som jag.

---


Kommentarer
Postat av: Jag vi datorn intill...

...och ingen är så dum som du...
Igår var det fösta april...*s*

2006-04-02 @ 20:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback