Jag är inte dum...

...jag har bara lite otur när jag tänker.

Lördagens högskoleprov retar mig fortfarande. Visst, jag hade bättre resultat än en hel del andra, men vad spelar det för roll när det ändå fanns dem som hade bättre än mig?

Jag har alltid sett mig som smart, men enligt högskoleprovet så är jag nog inte riktigt så smart som jag själv trott. Hade jag varit en pessimistisk person är det troligt att jag gått och grävt ner mig, men det gör jag inte. Jag är en riktig optimst (det har jag Markka Stentätt att tacka för), och tänker istället framåt. Nu ska jag lägga ner och sura över provet! Tankegångar som att högskoleprovet var dåligt utformat, och att jag inte allas är osmart utan bara hade otur är mycket bättre. Verkligen, jag känner mig genast mycket smartare. Som sagt; jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker.

Inatt spelar Flyers mot Rangers, och matchen visas på TV. Det betyder att jag kommer sitta bänkad framför TV:n kl 01.00, det är säkert det. Något som däremot inte är lika säkert är att jag kommer infinna mig i skolan imorgon. Men, men. Det får vi väl se! Vinst för Flyers betyder ökad energi till mig, och därmed kan skolan kanske få se mig ytterligare en tidig morgon efter en sen nattmatch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback