Varför anses det bättre att hoppa över ribban...

...än att gå rakryggad under den?

Ibland säger man dumma saker och ibland säger man smarta saker. Men oftast säger jag smarta saker som andra anser dumma för att de inte begriper sig på min smarthet. Ganska dumt egentligen. Är det inte den som inte begriper som är dum, och jag som är smart? Fast vem skulle nu erkänna att man inte förstår? Vem vill vara dum? Inte jag i alla fall, och därför så förklarar jag helt enkelt mitt citat med: "Om du inte förstår det.., då är du inte nog smart".

Och som sagt, visst klarar jag mig igenom situationen med den repliken. Men visst borde det vara mer värt om jag istället gått rakryggad under den?

Tänk på det du! Men ännu hellre, tänk på lilla mig som lider svårt.

Kaffe-abstinens, tobaks-abstinens mm går att bota. Men min hockeyabstinens då?

***

Fråga 1: Kan man tillbringa en natt i Nyköping med att bara sitta och vara glad och glädja sig över att ha sett Ice Breakers?  Svar: Klart man kan.
Fråga 2: Kan man få ihop 800 kr på stört när man redan ligger back några tusenlappar? Svar: Ingenting är omöjligt.



Här kommer kung av sand! Over and out!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ska du på Icebreakers i Nyköping? Örebro också kanske?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback