Det är bara rättvist när jag får något...

...För alla andra är egoister och tänker bara på sig själva. Det är bara jag som tänker på mig.

Detta ska bli en ren hyllning till kära lilla Murke! För dvärgen har tagit körkort!!!

Det finns många negativa saker man kan säga om Murke, t ex är hon hopplöst glömsk och virrig, besatt av sin trädgård, lynnig och aggressiv samt retsam och bitsk. Som om inte det vore nog har hon en relativt skev syn på hockey. Tyvärr, för hennes skull, får man väl säga.

MEN, Murke har trots detta fixat att ta körkort! Allt på första försöket, teorin, halk-banan och så igår uppkörningen! Hon är så duktig!

Man ska inte glömma bort Murkes alla positiva egenskaper. Hon är snäll, grymt rolig, full av jävlar anamma, lättlurad, konstant godissugen (läs: konstant sugen på jordnötshjärtan från willys), underbar att tjafsa med, inte helt bakom flötet vad gäller hockey, lättlärd, bra på att laga mat och baka och hon är underbar på en massa andra möjliga sätt! Helt bedårande underbar till och med!

(Observera att detta INTE ska ses som en kontaktannons! Murke är redan reserverad för Herr Hank borta i Detroit. Eller om det var hon som reserverat honom. Nåja...).

Att Murke var nervös inför uppkörningen kan inte ha undgått någon, men hon klarade det alldeles utmärkt! Hipp hipp hurra! Det är Murke det; bäst när det gäller!  Nästan i samma klass som Herr Forsberg. Inte illa. Verkligen inte.

Nu hoppas jag innerligt att ingen får för sig att tro att jag gör denna tråd av rent egoistiska skäl. Jag vill verkligen påpeka att jag inte alls hyllar Murke för egen vinnings skull, och det har alltså inget att göra med att få Fröken Murke att gå med på att köra upp till Övik i höst när MODO spelar sin hemmapremiär i nya Swedbank Arena. Inte alls. Denna tråd är helt och hållet enbart till för att hedra Murke, och jag har inte den minsta baktanke med detta. Den som tror något annat borde skämmas!

Avslutningsvis vill jag hurra, igen, för att Foppas operation av högerfoten gick bra! Dessutom kan jag meddela att jag, om det skulle tillstöta komplikationer vid operationen av vänsterbenet och det går riktigt illa, är fullt villig att donera mitt ben. Dock blir det kanske en 20-25 cm kortare, men världens bäste klarar nog att hålla sig långt före konkurrenterna ändå!

Slibbelislabb kebab!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback