Jag retar mig inte längre på dumma människor...

... Istället är jag glad åt att jag är så bra.

Det finns många dumma människor, t ex såna som inte förstår sig på hur bra Herr Forsberg är till exempel. Som istället försöker göra narr av honom genom att dikta ihop små, helt osannolika, fantasifulla dikter för att reta mig med. Men som sagt, jag retar mig inte på dumma människor längre. Jag försöker i alla fall att låta bli, även om det krävs en rejäl ansträngning emellanåt. Jag är ju nämligen inte så bra själv alla gånger. T ex så har jag svårt att följa det jag bestämt mig för att försöka med. I alla fall i såna här fall. Det är en skapligt usel egenskap, sett från min sida. Men från Lurkes sida sett så är det en uppskattad egenskap. Att kunna få mig arg som ett bi förgyller hennes dag. Ungefär.

Här kommer Lurkes dikter:

en man så stark å fin..
han är ett riktigt svin..
på isen åker alla in i sargen..
för han e en arg en..
hans namn e foppis
och han har en liten snoppis

Omarbetad version (givetvis av eget intresse från Lurkes sida. Det förekom inget hot från min sida, inte alls! Ifall någon skulle få för sig att tro det, menar jag):

en man med list å styrka..
han e någon man kan dyrka...
kämpar som för sitt liv..
ja, han kör på som ett riktigt lokomotiv..
han ligger alltid på topp..
om han inte gör en flopp..
men han sliter med ben å märg..
för han e ju foppa forsberg...

Man får väl också belöna Lurke för hennes kreativitet, så här kommer hennes söta dikter om hennes lilla prins Rickard Wallin. På hennes egen begäran:

en man med styrka och mod..
han är av färjestad blod..
när någon kör in honom i sargen..
blir han arg som vargen..
Wallin, wallin...
en äkta chokladpralin..

***

Wallin, wallin...
en äkta chokladpralin..

en man med styrka och mod..
han är av färjestad blod..
när någon kör in honom i sargen..
blir han arg som vargen..

han har ett leende av guld..
det är nästan så man känner skuld..
hans ögon dom tindrar...
mot all smärta dom lidrar..

***
Jaja, jag erkänner att mitt fina påstående i rubriken och underrubriken motsägs av texten. Men vad faan! Det är sommar nu!

Kommentarer
Postat av: KB

wiiee..! underbart murre!!!

Postat av: Linda

Vilka fina dikter ; )

2006-05-11 @ 22:38:54
URL: http://persson86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback