Diet is..

...die with a t.

Jag ÄLSKAR katten Gustaf! Så fullkomligt underbar, ironisk och.. bedårande!

Hockeykungen är oftast inte ironisk, men väl så bedårande underbar. Att det inte ska gå att hitta en perfekt skridsko som passar foten gör mig tokig. Förlust igen, mot Islanders denna gång, och imorgon väntar Sabres. Kommer det bli storstryk igen denna gång? Jag skulle vilja skriva att "nä, inte nu. Nu kommer det bli ändring, de kommer vinna och de kommer få ordning på detta nu", men tyvärr så tror jag inte det blir någon vinst imorgon heller. Backarna (framförallt) räcker inte till, helt enkelt. Det kommer inte bli en vinst som sedan följs av en storartad succé resten av säsongen, om inte något storartat sker.

Något storartat kan vara att Foppa kommer igång riktigt ordentligt, om han får ordning på högerfoten och skridskon. Det skulle betyda en massa, men trots att han är The One and Only så behöver Flyers få igång sitt försvarsspel ordentligt, det räcker inte bara med Foppa. Får Flyers igång sitt försvarsspel är det en god början. ´

Jag hoppas verkligen att Flyers kommer igång, tar sig till slutspel (om än med nöd och näppe) och plötsligt storspelar, slår ut lag efter lag och sedan står där som finalister i kampen om Stanley Cup. Och då är givetvis The God där och visar vart Stanley Cup-bucklan ska stå. I Flyers skåp. På tal om det, jag hoppas verkligen att jag vinner 10 miljarder.

Jag tror på Flyers. På något vis ska de lyckas vända den här usla trenden och påbörja en ny, positiv, trend. Jag vet inte hur, men de har Foppa i laget och honom tror jag på som islamfundamentalister tror på Muhammed och Katten Gustaf tycker om lasagne. Med honom kan vilket lag som helst bli bra.

---

Det var meningen att jag skulle börja hårdträna och dessutom börja äta hälsosamt. Det där med stenåldersdieten låt nyttigt, men jag vet inte jag... Det känns mest trist och jobbigt att hålla på med något sånt. Jag sällar mig istället till Katten Gustafs teori. I alla fall en vecka till.

---

Mycket bloggande nu. Två bloggar på två dagar, det kallar jag aktivitet. Att blogga en gång i månaden går inte för sig, därför har jag bestämt mig för att skärpa till mig, därav att jag bloggar idag fast att jag gjorde det igår. Man måste passa på! Slutligen vill jag på förhand tacka nej till kommentarer från J (eller övriga)angående att det är "tjat om Foppa". Du vet att det är så, acceptera och följ istället med mig over there så får du se själv! Puss! :-)

Game over


Kommentarer
Postat av: Josefine

Satt faktiskt och tänkte det.. "Suck, inte en blogg till om den där tomten!", och jag vet inte alls hur den kommande tiden blir, vi får se.

2006-11-10 @ 18:12:59
Postat av: Linda

Foppa är Simply the Best och Salle The One and Only ; )

Postat av: Morran

Men Josse!! Nu har du gått för långt! TOMTE?! Va, va, va?! Näe damen! :mad: Hahahahah!

Linda: JÄSSS!!!!

2006-11-11 @ 22:28:31
URL: http://remrem.blogg.se
Postat av: sofia

hej Marie!

tittar nu äntligen in på din blogg, det märks ju att du kommer bli en jätteduktig journalist.

kika gärna in på min blogg om du har tid.

vi får väl höras någon dag?

2006-11-29 @ 20:08:03
URL: http://mylifethusfar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback