Naturligtvis gör pengar i och för sig ingen lycklig...

...Men det kan inte hjälpas att de har en lugnande inverkan på nervsystemet.
(Arnold Ljungdal)

Ljungdal måste för övrigt ha varit en smart man. Svensk författare var han för övrigt. Föddes 1901 och dog 1968, alltså fem år före MODOismen tog sin början på riktigt stort allvar när Peter Forsberg föddes. Nå, nog om det.

Bombat värre: Min efterlängtade MODO-match den 28:e oktober i LLA fick ju hastigt och tvärt avbrytas på grund av bombhot. Två veckor sen snart, men jag kan fortfarande inte släppa hur de kunde sjasa ut alla p g a ett bombhot, men sedan ha spelarna i buss ca 5-10 meter från arenan (och FBK-spelarna i Skåre-hallen, även det på ungefär samma avstånd).

Det går fortsatt uselt för Flyers, och trots enomrt spelövertag i andra och tredje perioden mot Toronto nu senast blev det förlust med 4-1. Kanske skulle Foppa och övriga Flyers åter fundera på att raka sig precis som Kapanen? Det kan väl knappast bli sämre? Vad som helst, bara det vinner och får en uppåtgående, och därefter ihållande, trend!

Häromdagen satt jag och tittade på bilderna från Tre Kronors OS-firande från i år, alltid lika trevligt att göra och en bra "upp-piggar-medicin". I alla fall så funderade jag en del på bilden när Foppa står och tar ut pengar på minuten, eller vad det nu var. Det är ganska intressant att tänka sig det. Hur mycket pengar har han på sina konton av dem han tar ut på så där? Hur mycket tog han ut, och hur mycket hade han sedan kvar?

När jag tar ut pengar står det ofta något i stil med detta:
Detta uttag 500,00- (Denna siffran beror ju så klart på exakt hur mycket jag just för stunden valt att  spendera på något riktigt onödigt, och oftast totalt onyttigt dessutom).
Tillgängligt belopp 379,06+ (Eller ännu hellre: 97,00+, vilket innebär att jag inte kan ta ut pengarna utan måste in på banken. Och givetvis har banken alltid vid de tillfällena så klart stängt, och jag blir därmed utan vad-det-nu-var jag behövde pengarna till, oftast något att äta då jag varit utan mat sen klockan 6.00 och klockan nu är 18.30. Trevligt, trevligt, men vad gör man när man köpt upp pengarna på något onödigt?)

Det jag undrar är nu om det på Foppas lapp står betydligt högre siffror. Kanske inte tar han ut mer än 500 kr, beroende på vad han ska köpa, men åtminstone är det ganska troligt att hans tillgängliga belopp är betydligt större än mitt. Mest undrar jag nog om han ens bryr sig om att kolla på minneslappen? Hade jag varit Murke nu skulle jag nog ha petat ner honom ett snäpp från piedestalen om han tar en minneslapp utan att bry sig om den. Det ÄR ju faktiskt skadligt för miljön och tänk hur många träd som eventuellt kan ha gått åt för att bli en minneslapp som Kung Forsberg eventuellt inte ens bryr sig om att titta på? Suck, Murke är galen.

Nåja, jag vill förtydliga att jag inte alls missunnar honom hans pengar, utan verkligen tvärtom. Han förtjänar alla sina pengar och allt annat bra därtill! Dock måste jag ju säga att jag inte skulle bli ledsen om jag också hade i alla fall hälften av hans förmodade summa på uttagskontot, så mitt nervsystem kunde lugnas i och med den USA-resan jag skulle boke på stört!

Over and out


Kommentarer
Postat av: Linda

Vi är två som inte kan släppa det där med bombhotet! och på tal om upp-piggarmedicin så fungerar det alltid att se bilder från såna härliga tillfällen som OS-guldfirandet : ) Sen när det gäller Foppa's kontoutdrag antar jag att han har rätt mycket. Jag vet en medelmottig spelare i Elitserien det år det var lock-out hade ca 60 000 kr på sitt konto när min kompis bror tog ut pengar åt denna hockeyspelare. Tänk då hur mycket pengar våran kära Foppa lär ha på sitt konto då : ) Fast på andra sidan lär han väl ha ett antal konton, fonder, aktier med mera på flera olika banker och sådär : )

Postat av: Linda

Det ska vara min brors kompis och inget annat...hehe

2006-11-10 @ 15:35:47
URL: http://persson86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback