Sikta högt...

...Och landa lagom.

Detta är egentligen inget jag skulle säga. Jag är lite mer för "sikta högt och hamna där" eller möjligen "sikta lagom och landa högt", MEN vad gäller mina drömmar vad beträffar årets hockeysäsong så har jag börjat anamma mottot "Sikta högt och landa lagom".

Det jag drömmer om, och siktar på, är SM-guld för MODO, Stanley Cup-seger för Philadelphia och en lyckad säsong för Avalanche (även om det denna säsong inte ska bli SC-seger med tanke på att två lag inte kan vinna) och att Herr Forsberg får vara hel och frisk hela säsongen och spelar som han gjort förr (och som han delvis lite verkar ha börjat som nu i början, snurrfinterna är tillbaka!) och därmed åter igen kallas Världens Bästa Hockeyspelare och att det inte gnälls från folk samt att han vinner... MEN! Att Flyers vinner Stanley Cup känns inte sååå himla troligt, tyvärr. Visst, allt är möjligt, men lite enkelt förklarat kan man nog säga att förutsättningarna skulle vara bättre med en något starkare backlinje. Inte för att jag vill gnälla på t ex Meyer och Hatcher, men vad ska man göra?

Nä, vi viktar högt och landar lagom. Lagom innebär en kanonfin säsong för Kung Forsberg där han får vara hel och frisk och sen ser vi resten som en bonus.

Att MODO förlorade mot Timrå idag är äckligt surt, liksom att jag ska till universitetet imorgon. Jag ORKAR inte! Jag vill se Flyers-Buffalo nu, och inte behöva gå upp klockan 6.00. Men tja, nu visas Calgary-Montreal istället så...

Jäkla suck!

---

Uppdatering från igår när kl var ca 02.00. Tja, förlust för Flyers 1-9. Jag tänker inte ödsla någon som helst tid på att skriva något om det. JÄVLA SUCK!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag trodde allvarligt att det stod "Värmlands bästa hockeyspelare" igen.. tss, hahahahaha!

2006-10-18 @ 20:48:50
Postat av: Linda

Nu går det verkligen inte bra : / Inte för något av våra lag! EN STOR SUCK ! ! ! Men på lördag ses vi och då hoppas vi på en vinst för våra kära MODO-grabbar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback