Som fisken i vattnet, handen i handsken...

...och Morran i Foppas knä.

(Tack Johanna för den formuleringen!)

Det handlar så klart om att det nu är klart att Kungen tar över som kapten i Flyers. Det är kanonbra och passar som fisken i vattnet, handen i handsken och jag i Foppas knä. Perfekt alltså!

http://www.philadelphiaflyers.com/pressbox/archive/2702.asp

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,887873,00.html

http://www.expressen.se/index.jsp?a=684301

I ett tidigare inlägg ("Om man söker efter regnbågen...") skrev jag att jag var lite tveksam till hur det skulle gå för honom som kapten vad gäller media, men som jag skrev då så vet jag att han klarar det. Är man Gud så klarar man ju allt, som sagt. Han kommer bli kanon som kapten (se tidigare inlägget)!

Nu är det bara att hoppas att det blir en skadefri säsong. För det är det enda jag kan se som negativt (om man ska tvingas ha med något sådant) med att ha Hockeyguden som kapten, nämligen att det är ett stort avbräck om inte kaptenen är med ute på isen.

Men, det han kommer tillföra som kapten är så mycket att det är helt makalöst.

Att Primeau tvingas lägga av är väldigt tråkigt, men det var ändå väntat, tyvärr. Foppa är hans självklara efterträdare som kapten.

Nu är det bara fyra dagar kvar tills MODO ska spöa Timrå. Gött!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Snälla, kan inte du släppa Foppa, eller bara sluta blogga om han? Du är SÅ duktig att skriva, men din förälskelse i han är fan jobbig. HAHA!

2006-09-15 @ 14:15:56
Postat av: Morran

Men Josse! Det är ingen sån förälskelse, vet du ju! Och jag kan väl inte rå för att du är avundsjuk för att Timrå aldrig fått fram en lika bra spelare. :smirk:
Mohahahaha! :D

2006-09-16 @ 00:28:19
Postat av: Josefine

Men ÅHHH, SLUTA! Timrå HAR fått fram en minst lika bra spelare i Henrik Zetterberg, och hör sedan. Hädanefter kommer jag att bojkotta din blogg om du fortsätter att tjata om den här föredettingen! ÅHHH!

2006-09-17 @ 16:34:31
Postat av: Linda

Jag tycker såklart att du ska fortsätta blogga om Foppa! Han är Kungen av dem alla så är det bara och jag tycker om att läsa om han : ) Jag tror han kommer klara av kaptensrollen galant!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback