Pengar hjälper inte när det är slut...

...därför bör man göra slut på dem innan det är slut.

Idag spelar Ice Breakers mot ett Örebrolag, och följer upp det med att imorgon möta ett Nyköpingslag.

Själv tänker jag tillbringa min tid med att tänka på hur illa det är att jag missar detta, samt mina pengar. Eller brist på pengar eller hur man nu ska säga.

Under sommaren har jag köpt både det ena och det andra, mer eller mindre oviktiga saker. Vissa av dem riktigt bra köp. Nu är det den 10 augusti, och ca 15 dagar kvar till min lön kommer trilla in. På de ca 3500 kr jag har kvar ska jag köpa linser, tågbiljett till Sundsvall, kläder, väska (jo! Den ÄR nödvändig!), ridhjälm samt betala hovslagaren. Dessutom vore det minst sagt trevligt att ha åtminstone en tusenlapp att spendera när jag ska upp till Norrland. Redan nu känns det som pengarna inte kommer räcka, inte ens om jag låter bli att spendera en endaste krona i Sundsvall. Lägg då till att jag ska betala studielitteratur för ca 3000 kr. Trevligt, trevligt!

Även om situationen känns hopplös, så hjälper det att tänka på min underbara väska jag köpt! Den är nästan i klass med att jag skulle kunna säga: "Åh, om jag fick den skulle jag vara glad och lycklig ett helt år!". Men så säger jag mest bara om min drömbil, en och annan sadel och om tanken på att MODO skulle vinna SM-guld och/eller Flyers vinna Stanley Cup. Eller nja, det sistnämnda har jag sagt att jag skulle vara glad och lycklig resten av mitt liv, och tja, det står jag för.

Tänk vad lite det ska till för att jag och två hockeylag ska bli lyckliga hela livet! Så kom igen nu då!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ibland måste man prioritera, även om det är jobbigt många gånger att välja bort vissa grejer. Men du får iaf en väska som du kommer ha användning av :) Vi håller tummarna för ett SM-GULD till MODO och en Stanley Cup-seger för Foppa och hans Flyers :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback