Jag har inget emot delade åsikter...

...Jag har min, och ni delar den.

Inatt spelas sjunde och avgörande Stanley Cup-finalen mellan Oilers och Hurricanes. Carolina har hemmaplan, och det ger dem en fördel. Men jag vet inte riktigt vilka jag tror på mest. Oilers har hämtat upp till 3-3 genom att vinna två raka matcher nu, och har mer rutin i laget. Jag har ingen aning, och jag har heller ingen magkänsla som säger "hur det kommer att gå" som jag ofta har inför stora, viktiga matcher.

Däremot vet jag att jag hellre ser att Edmonton vinner. Egentligen vill jag inte att något av dessa två finallag vinner, men hellre Edmonton än Carolina. I natt när matchen börjar ska jag försöka njuta av att se hockey igen, det är ju inte mycket hockey nu. Men antagligen kommer jag mest sitta och sura och sucka över att det inte är Flyers och/eller Avs som är i final...

Om jag inte minns fel, vilket jag verkligen betvivlar att jag gör, så är det tänkt att Kung Forsberg ska opererars denna vecka. Det vore trevligt om tidningarna kunde ta ett break från fotbolls-VM och rapportera om operationen, så vi hockey-människor som har vett att kalla Peter Forsberg för Gud vet när man ska hålla tummarna. Eller vänster tumme, alltså. Att hålla båda ger otur, det vet jag av erfarenhet.

Det finns de som inte tror han han komma tillbaka på riktigt till hockeyn efter operationerna och rehabiliteringen, men så länge operationerna och rehabiliteringen går förstår jag inte varför han inte skulle kunna göra det. Han har gjort det många gånger förrut, och det har alltid blivit bra! Många tycker han ska lägga av, att han aldrig kan spela på topp-nivå igen. Men det är klart han kan! Han genomgår operationerna och den långa rehabiliteringen för att kunna komma tillbaka och spela på den nivån där han hör hemma; som världens bästa. Att han beslutat sig för att genomgå det bevisar hur mycket han verkligen brinner för hockeyn och att han är beredd och villig att satsa, och med den inställningen kommer han klara det. Oavsett vad vissa säger. Jag har inget emot delade åsikter. Jag har min, och ni delar den. Så är det.


Andra veckan på sommarjobbet, kommunjobb med ogräsrensning och gräsklippning som största arbetsgifter, började idag. Men jag hade migrän efter en sjukt jobbig vecka med jobb varje dag och tidiga mornar. Imorgon ska jag dock dit igen. Varje dag betyder cirka en billig hockeybiljett alternativt en dags lyxig mat eller två nätter på vandrarhem i USA. Tänker man på det under tiden som man rensar ogräs, bränner sig i solen och blir knottbiten så folk tror man varit med om ett knivmordsförsök, så går jobbet betydligt lättare!


Yes!


Kommentarer
Postat av: Linda

Han kommer komma tillbaka ska du se. Du tror på han och det är du inte ensam om att göra. För det gör jag med. Peter Forsberg är Kungen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback