Jag måste ta tag i detta nu!

Jag har hur mycket som helst att göra, jag måste börja imorgon. Eller förresten, redan ikväll.

MODO bara vinner och vinner och vinner. Stackars Salle dock, som fyllde 33 år igår men skadade sig och nu beräknas bli borta flera veckor framöver. INTE BRA! Stackare! Och L, jag lider med dig och föreslår att du ägnar dig åt att pyssla om honom när du ska upp till A nästa vecka eller när det var. Det är både du och han värda! Haha!

Foppa, kung Foppa. Hoppas han mår bra idag. Det hoppas jag varje dag, så det är inget nytt visserligen. Men just nu har ju Flyers satt rekord i antal förluster på rad, så jag hoppas lite extra att han mår bra idag. Så bra det bara går att må när läget är som det är. Suck.

Allt jag måste göra då...? Jo, till att börja med måste jag städa så man kan börja julstäda, för att sedan julpyssla. Och jag måste fixa mitt rum och allt däruppe, och för att inte tala om stallet. Dessutom ska jag ju handla julklappar. Det är bara Lurke och Majk som julklapparna är klara till... Och J, men den är så dålig. Handla julklappar... Hm.. Det måste jag ju verkligen hinna INNAN julafton. Tjolahopp, liksom. Julstäda måste man också göra innan. Sen är ju Lurke äntligen, äntligen här, så fredag är vigd åt "Lilla Julafton" med henne och compani. LOVELY! Förhoppningsvis ska jag dela morgondagen mellan Lurke, städning, Tre Kronor, MODO och hästarna. Kanske handla julklappar. På tal om MODO, jag är sugen på popcorn!

Dagens lista:
Dagens smäll: Ulle knockade mig. Som att det inte räcker med att det är -4 grader. Jag blir dessutom knockad av min egen häst, för-jag-vet-inte-vilken-gång-i-ordningen. Hm... Eventuellt ska jag sätta upp "att lära hästarna gott uppförande alternativt att veta hut" på att-göra listan. Det kan jag dock ta efter jul. Med tanke på att jag tänker och analyserar alldeles för mycket kanske det skulle vara bra att bli knockad åtminstone några gånger till innan jag gör något åt det.
Dagens jobbigaste: Majk. Precis som med Foppa behövs ingen motivering varför denna utmärkelse vinns av Majk Pajk.
Dagens mest använda: Lipsylen från Dove. Herregud, Nobelpris NU till den som uppfann den. Det kallar jag bra lipsyl. Fast att läpparna blir snövita efteråt.

Nu ska jag börja göra det jag måste göra. Nämligen äta popcorn!

GOKVÄLL!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilket bra idé! Klart jag ska pyssla om honom när jag far upp nästa vecka, både han och jag behöver nog varandra nu ; ) Söt du är som tycker vi är värda varandra ; ) HEHE!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback